Peugeot 408:n ennakkomyynti on alkanut – alkaen 37 981 euroa

Uusi viettelevän uudenlainen Peugeot 408 on saanut hinnat Suomessa. 408 täydentää Peugeotin malliston c-segmentissä.

• Peugeot 408:n hinnat alkavat 37 981 eurosta
  • Alkuun tarjolla kahdella voimalinjatyypillä: bensiinikäyttöinen (PureTech 130) ja ladattava hybridi kahtena eri tehoversiona (Hybrid 180/225)
  • 408-mallin varustetasot ovat Allure, Allure Pack ja GT
  • Mallin hinnat asettuvat hinnastossa 308:n ja 3008:n väliin
  • Peugeot 408 on esillä ensikertaa Suomessa 21.-24.11.2022
  • Ennakkomyynti alkaa 21.11.2022, ensimmäiset autot saapuvat Suomeen vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen aikana

Uusi Fastback-tyyppinen 408 yhdistelee eri autoluokkien parhaita piirteitä samaan autoon. 408:ssa on perinteisen sedanin ajoasento, mutta kuitenkin katumaasturin 189 mm maavara. Lähes 4,7 metrin mittaisena Peugeot 408 kurottaa jo lähes luokkaa ylemmäs – siinä onkin ison auton karismaa.

Tyyliä ja tilaa

Takapolvitiloiltaan auto on todella ilmava – suorastaan juhlallinen. 408 sopii fastback-tyylisestä muotoilustaan huolimatta myös perhekäyttöön. Tavaratilaa 408:ssa on 536 litraa.

Aina kattavasti varusteltu

408:n lähtövarustetaso on Allure, joka on todella kattavasti varusteltu. Jo perusvarustelussa mukana tulevat mm. aktiivinen vakionopeudensäädin, 180˚ peruutuskamera pesusuuttimella ja Peugeot Connect -audio- ja navigointijärjestelmä sekä räätälöitävissä olevat i-Toggle-valikkopainikkeet. Lataushybrideissä vakiona jo Alluressa on lisäksi 7,4 kW:n sisäinen ajoneuvolaturi.

Houkuttelevasti hinnoiteltu Allure Pack -varustelu (alk. 41 514 €) tuo autoon tyyliä komeiden 19-tuumaisten muodossa. Lisäksi varustetaso sisältää mm. pysäköintitutkat eteen ja laminoidut etusivulasit.

Malliston huipulta löytyvä GT tarjoaa 408:n tyylikkäimmässä paketissa. Peugeot MatrixLED Technology -matriisivalot tuovat kirkkautta pimeään ja mittaristo on toteutettu 3D-näkymällä. Lisäksi erityisen upeat 20-tuumaiset Monolithe-vanteet ovat saatavilla lisävarusteena vain ladattavan hybridin GT-tason yhteyteen.

Nykyaikaiset voimalinjat

Kaikki 408:t on varustettu EAT8-automaattivaihteistolla. Hinnat alkaen mallit on varustettu 130-hevosvoimaisella PureTech-bensiinimoottorilla. Ladattavia hybrideitä on tarjolla kaksi: Hybrid 180 ja Hybrid 225. Lukemat kertovat mallin kokonaistehon hevosvoimissa. Molemmat lataushybridiversiot tarjoavat 64 km (WLTP) sähköistä toimintamatkaa.

Liitteenä hinnasto

PR- ja viestintäpäällikkö