• Peugeot Finland/

PEUGEOT 508 HYBRID ja 508 SW HYBRID tuovat markkinoille radikaalisti tehokkaan lataushybridin: CO2/KM 29g ja 54 KM toimintasäde 100% sähköllä

PEUGEOT vahvistaa lähikuukausina mallistoaan useilla sähköistetyn voimalinjan malleilla. Ensin julkaistiin nelivetoisen PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 –lataushybridin luokkansa alhaisimmat CO2-päästöarvot. Nyt uudet PEUGEOT 508 HYBRID sekä 508 SW HYBRID ovat saaneet WLTP sertifioinnin mukaiset testitulokset vaikuttavilla arvoilla:

• 508 HYBRID: 29g(1) CO₂/km (1,3L /100 km) ja 54 km toimintasäde(2) 100% sähköllä ajettaessa
  • 508 SW HYBRID: 30g(3) CO/km (1,3L /100km) ja 52 km toimintasäde(4) 100% sähköllä ajettaessa

Uusien 225 hv/165 kW tehoisten ja CO-päästöarvoiltaan hybridimarkkinoiden parhaiden lataushybridivaihtoehtojen avulla PEUGEOT toteuttaa sähköistymisen strategiaansa ja tarjoaa dynaamisen ja selkeän malliston helpottamaan rantautumista sähköistyvään autoilun maailmaan.

PEUGEOTin tavoitteena on tarjota asiakkaille vaihtoehto, jossa koko omistajuuden aikainen hinta (TCO, Total Cost of Ownership) on samalla tasolla sekä niin lataushybridinä kuin valittaessa perinteinen polttomoottori.

Uudet lataushybridimallit PEUGEOT 508 HYBRID ja 508 SW HYBRID esitellään Suomessa vielä kuluvan vuoden lopulla ja niiden asiakasluovutukset alkavat heti vuoden 2020 alussa.

Ajoelämys, joka päivittyy sähköiseksi

PEUGEOT on tarjonnut innostavia ajokokemuksia aina historiansa alusta asti ja nyt markkinoille tulevat uudet PEUGEOTin lataushybridit tuovat jälleen uudenlaisen ajoelämyksen, kiitos erityisesti malliston uusille ajotapavaihtoehdoille.

Jokainen ajoasetus on erilainen ja muuttaa kuljettajan kokemusta:

• 100% sähköllä etenevä ZERO EMISSION –ajotila on täydellisen hiljainen
  • SPORT-tilan upea suorituskyky ottaa kaikki moottorien tarjoamat tehot käyttöön
  • HYBRID-tila tuo ajoon monipuolisuutta
  • COMFORT-tila yhdistää HYBRID-tilan hallitun iskunvaimennuksen mukavuuteen

PEUGEOT 508 HYBRID ja 508 SW HYBRID: radikaalisti tehokas

Uudet PEUGEOT 508 HYBRID ja 508 SW HYBRID yhdistävät 180 hv PureTech-bensiinimoottorin sekä 110 hv (80 kW) sähkömoottorin ja tuottavat yhdessä jopa 225 hv (165 kW) tehon.

Käyttökustannukset ovat optimoidut, kiitos hybridimarkkinoiden parhaiden arvojen: C0-päästöt vain 29g C0/km tarkan WLTP-sertifikaatin mukaisesti mitattuna.

PEUGEOT 508 HYBRID ja 508 SW HYBRID -mallien omistajuus- sekä käyttökustannukset vastaavat BlueHDi 130 EAT8 –dieselmoottorin käyttöä (maakohtainen verotuskäytäntö voi vaikuttaa tulokseen). Yrityksille kustannus on laskettu olettaen vuosittaisen ajon olevan 30 000 km, ja että 65% ajosta toteutetaan hybrid-tilassa ja loput 35% täyssähköllä. Yksityishenkilön käytössä vastaava laskenta perustuu oletukseen 15 000 km vuosittaisesta ajomäärästä, josta 50% ajetaan hybridinä ja 50% täyssähköllä.

Akun kapasiteetti on 11,8kWh. 508 sedanilla se mahdollistaa 54 kilometrin(1) toimintasäteen 100% sähköllä ajettaessa ja vastaavasti 52 kilometrin(4) toimintasäteen SW-versiolla. Molemmat arvot ovat WLTP-sertifikaatin mukaisesti mitattuja. Uudelleenlataus Wallbox-latauspisteen avulla kestää 1h 45min.

Molemmissa malleissa käytettävä EMP2 (Efficient Modular Platform) –alustarakenne mahdollistaa voimalinjan ja akun sijoittamisen siten, ettei auton tilavuudessa ole tarvinnut tehdä kompromissia. Sisätilat ovat yhtä tilavat kuin perinteisissä polttomoottoriversioissa, samoin tavaratilan koko on pysynyt ennallaan (487 l PEUGEOT 508:ssa ja 530 l PEUGEOT 508 SW:ssa).

Kumpikin lataushybridimalli mahdollistaa myös vetokoukun asentamisen.

Uusi sähköinen voimalinja on saatavana kolmeen eri vakiovarustetasoon:

- Allure: erittäin hyvin varusteltu, taloudellinen versio
- GT Line: dynaaminen kokonaisuus

- GT: huippuvarusteltu, “top-of-the-range” –malli vaativaan makuun. Uusi hienostunut Alcantara® Greval Grey –verhoilu toimitetaan aina standardina.

(1) 34g asti valituista varusteista riippuen
(2) 48 km valituista varusteista riippuen
(3) 36g asti valituista varusteista riippuen
(4) 47 km valituista varusteista riippuen