• Peugeot Finland/

Peugeot alkuvuoden kovin nousija: sähköiset automallit kiidättivät merkin 10 suosituimman joukkoon – kesäkuussa jopa Toyota jäi jälkeen hyötyajoneuvoissa

Peugeot-henkilöautojen ensirekisteröinnit ovat kasvaneet vuoden ensimmäisten kuuden kuukauden aikana huimat 71,5 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

Peugeot on noussut kuluneen vuoden ensimmäisen vuosipuoliskon aikana henkilöautojen ensirekisteröintitilastoissa maamme 10. suosituimmaksi automerkiksi. Myös hyötyajoneuvoissa merkki on kasvattanut myyntiään viime vuoden ensimmäisiin kuuteen kuukauteen nähden 40,0 prosentilla saavuttaen rekisteröintitilastojen 8. sijan. Henkilöautoissa Peugeotin markkinaosuus on tämän vuoden osalta 3,3 prosenttia.

”Peugeotin nousua maamme 10. suosituimmaksi automerkiksi voi pitää siinäkin mielessä erityisen kovana saavutuksena, että kokonaismarkkina on kasvanut ensimmäisellä vuosipuolikkaalla 19,3 prosenttia. Peugeotin kohdalla lukema on ollut käsittämättömät 71,5 prosenttia”, Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle iloitsee.

Suosituimpien 25 henkilöautomerkin joukossa Peugeotin kasvu onkin ollut joukon kovin. Yksi suuri syy suosioon on ollut Peugeotin monipuolinen ladattavien hybridi- ja täyssähköautojen mallisto. Merkin filosofiaan kuuluu tarjota asiakkaalle vapaus valita itselleen parhaiten soveltuva käyttövoima bensiini-, diesel- ja sähkövaihtoehtojen joukosta.

”Meiltä löytyy täyssähköauto tai lataushybridi lähes koko mallistostamme. Uudistuneen mallivalikoiman myötä Peugeot on entistä houkuttelevampi valinta aiempaa useammalle autonostajalle”, Vuolle sanoo.

Myös hyötyajoneuvoissa sähköistymisellä on ollut vaikutuksensa Peugeotin vahvaan alkuvuoteen.

”Täyssähköinen Peugeot e-Expert on jo nyt kokonaiskuluiltaan kilpailukykyinen vastaaviin dieselmalleihin nähden. Odotamme myös uuden Peugeot e-Traveller -täyssähköauton käyvän hyvin kaupaksi loppuvuoden aikana”, Vuolle toteaa.

Peugeotin markkinaosuus hyötyajoneuvoissa on ensimmäisen vuosipuoliskon osalta 3,7 prosenttia ja sijoitus rekisteröintitilastoissa 8.

Kesäkuussa Peugeotin hyötyajoneuvot ohittivat jo kestosuosikki Toyotankin myynnin ja saavuttivat ensirekisteröintitilastojen 4. sijan.

Lisätiedot medialle:
Auto-Bon Oy - Peugeot Suomi
Katja Ruuskanen - 050 438 1161 / katja.ruuskanen@auto-bon.fi

Peugeot: Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroën, DS ja Peugeot -merkkisiä henkilö- ja tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluita kuluttajille. Auto-Bon Oy on osa Bassadone Automotive Groupia ja sillä on koko maan kattava jälleenmyyjäverkosto. Lisätietoa Peugeot-mallistosta: www.peugeot.fi

Avainsanat: