Peugeot teki elokuussa ennätyskovan tuloksen sähköautojen ensirekisteröinneissä

Peugeot oli elokuussa 2022 sähköautojen ensirekisteröintien sijalla 4 lähes 9 prosentin markkinaosuudella.

Elokuu 2022 tullaan muistamaan todella kovana sähköautokuukautena koko autoalalla. Peugeotin erinomainen ensirekisteröintitulos heijastelee myös muuta alaa. Elokuussa ensirekisteröitiin peräti 1 590 uutta sähköautoa, joista Peugeot oli merkkinä jaetulla neljännellä sijalla.

Peugeot edellä muuta alaa sähköautoissa

Peugeotin sähköautot ovat elokuussa selkeästi edellä koko markkinan ensirekisteröintejä, sillä Peugeotin kaikista ensirekisteröinneistä 37 prosenttia oli täyssähköisiä, kun taas koko markkinassa sähköautoja oli 23 prosenttia. Sekin on historiallisen kova tulos.

Peugeotin sähköautojen kärkenä elokuussa oli e-2008. Peugeot 2008 oli myös kokonaisuudessaan elokuun kolmanneksi ensirekisteröidyin automalli Suomessa.

Ladattavien autojen ensirekisteröinneissä kovia tuloksia

Kun Peugeotin elokuun ensirekisteröinteihin lasketaan mukaan myös ladattavat hybridit, nousee ladattavien autojen käyttövoimaosuus 45 prosenttiin. Peugeotin asiakastilauksissa vastaava luku on jo lähes 80 prosenttia.

Koko vuoden tasolla päättyen elokuuhun Peugeotin sähköistymistahti ensirekisteröinneissä on myös korkea: 44 prosenttia ensirekisteröidyistä autoista on jo ladattavia. Loppuvuotta kohti sähköistymistahti tulee vain kiihtymään.

Auto-Bon Oy / Peugeot Suomi, Max Lange
PR-päällikkö / +358 40 1682480

Peugeot on innovatiivinen edelläkävijänä toimiva automerkki, jonka arvoja ovat erinomaisuus, vetovoimaisuus ja tunne. Peugeot toimii yli 130 maassa ja myi vuonna 2021 yli 1,2 miljoonaa autoa maailmanlaajuisesti. Juhlittuaan 211-vuotis juhliaan, Peugeot vie eteenpäin identiteettiään uudella vaakunalogollaan, joka korostaa personallisuutta ja ajattomuutta. Yli 80-prosenttisesti sähköistetty henkilöautomallisto ja 100-prosenttisesti sähköistetty hyötyajoneuvomallisto osoittavat, että Peugeot on mukana energiasiirtymässä. Vuodesta 2022 eteenpäin, Peugeot kilpailee World Endurance Championship -sarjassa (WEC) hybriditekniikalla varustetulla 9X8-huperautollaan. Peugeot-maahantuoja Suomessa on Auto-Bon Oy, joka on osa Bassadone Automotive Groupia. Lisätietoa Peugeot-mallistosta: www.peugeot.fi