Uudet PEUGEOT 208 ja PEUGEOT 2008 palkittu 2020 Red Dot Award -muotoilupalkinnolla

• Uudet PEUGEOT 208 ja PEUGEOT 2008 ovat palkittu tunnetun Red Dot Design Award -palkinnon tuotemuotoilun kategoriassa
  • Leijonamerkki nappasi voiton yli 6 500 ehdokkaan joukosta
  • Palkinto on kuudes, joka on osoitettu PEUGEOTin muotokielelle

Uutuusmallit kompakti PEUGEOT 208 ja PEUGEOT 2008 SUV ovat palkittu vuoden 2020 Red Dot Award -palkinnolla tuotemuotoilun kategoriassa. Kansainvälinen tuomaristo vaikuttui kummassakin PEUGEOTin uutuusmallissa erityisesti mallien urheilullisesta ulkomuodosta ja työn laadun tasosta. PEUGEOTille tämä oli kuudes kerta, kun sen muotoilu palkitaan.

Uudet PEUGEOT 208 ja PEUGEOT 2008: iskevä muotoilu ja täyssähkö

Uuden PEUGEOT 208:n näyttävä muotoilu vahvistaa merkin uutta asemointia markkinoilla. Muotoilu vakuutti myös asiantuntijaraadin: täysin uudistuneet, pidennetyt ja selkeät linjat sekä urheilullinen ilme saivat kiitosta. Myös mallin sisäpuolella nähdään jotain uutta ensimmäisen kerran maailmassa: digitaalinen 3D-mittaristo, joka on vakiona heti Allure -varustetasosta alkaen ja on osa PEUGEOT 3D i-Cockpit® -ohjaamoa.

Uuden PEUGEOT 2008:n pystysuorat LED-päivävalot osana merkin uudistunutta muotokieltä tekivät tuomaristoon vaikutuksen. Valot muistuttavat sapelihampaita ja luovat autoon omintakeisen ilmeen. Uuden kompaktin SUV:n kyljet ovat ulotteikkaat ja muotoilu säilyy yhtetenäisen elävänä aina edestä taakse. Takaosassa kiiltävän musta horisontaalinen raita yhdistää kolmea kynnen raapaisua muistuttavat LED-takavalot toisiinsa. Sisäpuolella uusi PEUGEOT 2008 on varustettu tyylikkäillä yksityiskohdilla, kuten korkeatasoiset koristetikkaukset, LED-tunnelmavalot (saatavana GT Line - ja GT-varustetasoissa) ja laadukkaat materiaalit kuten Alcantara® (saatavana GT-varustetasoon).

Kummatkin uutuudet, PEUGEOT 208 sekä PEUGEOT 2008 SUV, ovat saatavana myös täyssähkönä. Vain hienovaraiset muoiluelementit erottavat uuden PEUGEOT e-208:n ja uuden PEUGEOT e-2008:n mallien polttomoottoriversiosta: täyssähköversiossa maskin ritilikön väri on yhteneväinen korin värin kanssa ja leijonamerkki hohtaa spektroliitin sävyissä.

Mikä on Red Dot Award?

Yli 60 vuoden ajan Red Dot Award on palkinnut innovatiivistä muotoilua kategorioissa tuotemuotoilu, muotoilutoimisto ja tuotesuunnittelukonsepti. Kerran vuodessa eri osa-alueisiin erikoistuneista asiantuntijoista muodostuva tuomaristo arvioi ehdolle jätetyt tuotteet, viestintäprojektit sekä konseptit ja palkitsee parhaat.

Lisätiedot lehdistölle:
Auto-Bon Oy, Peugeot Suomi