UUSI PEUGEOT 208

B-segmentin autoissa on viime aikoina nähty liikehdintää kohti yhdenmukaisuutta tunteiden, nautinnon ja nuorekkuuden kustannuksella. PEUGEOT haluaa toimia toisin tuomalla markkinoille uuden vahvasti puoleensa vetävän PEUGEOT 208:n.

Koska auton käyttötavat ovat muuttumassa ja eri energiavaihtoehdot nousseet todelliseksi mahdollisuudeksi, tarjoaa uusi PEUGEOT 208 heti ensiesittelystä lähtien kolme eri voimanlähdettä – sähkö-, bensiini- ja dieselmoottorin. Auton ilme tai muoto ei enää sanele sen käyttötapaa!

Uuden sukupolven PEUGEOT 208 sopii täydellisesti merkin strategiaan korottaa asemointiaan markkinoilla ja mallin arvokkuutta korostaa sen nuorekkuutta ja energiaa henkivä muotoilu. Tyylikkään muotoilun lisäksi huomio kiinnittyy 3D-mittaristolla varustettuun uusimman sukupolven PEUGEOT i-Cockpit© -ohjaamoon sekä lukuisiin ajoavustimiin, joita on totuttu näkemään vain ylemmän segmentin autoissa.

#FUTURISTINEN & NUOREKAS

Maailma muuttuu ja tulevaisuus pitää sisällään monta kysymystä. Uuden haasteet vaativat uudenlaisia ratkaisuja myös autoilun maailmassa. Hyödyntäen 208-vuotista historiaansa, ottaa PEUGEOT rauhallisesti ja käytännöllisesti vastaan autojen käyttövoimamuutoksen aikakauden tuomalla tarjolle jännittävän ja vakuuttavan tulevaisuuden vision: #UNBORINGTHEFUTURE.

Tämän tulevaisuuden vision uusin tunnusmerkki, uusi PEUGEOT 208, vakuuttaa nuorekkuudellaan, energisyydellään, ja spontaaniuudellaan sekä PEUGEOTin perinteisillä arvoilla: laatu, viehätysvoima ja tunne. Atleettisen olemuksensa ansiosta uusi PEUGEOT 208 henkii urheilullisuutta ja iloisuutta. Sen huoliteltu ulkomuoto ja laadukkuus merkitsevät nousua askelta ylemmäs PEUGEOTin tavoitteiden mukaisesti.

Uusi PEUGEOT 208 erottuu B-segmentin kilpailijoistaan ominaisuuksilla, joista PEUGEOT-mallisto on tänä päivänä tunnettu: näyttävä muotoilu sekä erottuvat innovaatiot ja teknologiat.

"Peugeot jatkaa eteenpäin tyynen rauhallisena kohti tavoitettaan. Hemmotelkaa itsenänne valitsemalla itselle sopivin PEUGEOT 208 – päättäkää ainoastaan mieleisenne varustetaso ja voimavirta. Yhdellä sanalla: Nauttikaa!"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Jean-Philippe IMPARATO, Peugeot, pääjohtaja

VAIHTOEHTOJEN VOIMA

Muunneltava ja polttoainetaloudellinen CMP/e-CMP -perusrakenne

Uusi PEUGEOT 208 on varustettu PSA Group’in uusimman sukupolven CMP-perusrakenteella (Common Modular Platform). Tämä uusi B- ja C-segmentin automallien käyttöön tuleva perusrakenne täydentää EMP2-perusrakennetta. (Efficient Modular Platform).

Nimensä mukaisesti CMP-perusrakenne on muunneltavissa mittojen ja käytettyjen moottorivaihtoehtojen mukaan. Siihen voidaan yhdistää erilaisia voimalinjoja ja näin se antaa asiakkaille mahdollisuuden valita mieluisin moottorivaihtoehto: perinteinen polttomoottori (bensiini tai diesel) tai sähkömoottori.

Taloudellisuus oli avainsana uutta perusrakennetta kehitettäessä, siksi uuden PEUGEOT 208:n CO2-päästöjä on saatu alennetuksi:

painoa keventämällä (30 kg kevyempi kuin aiemman PF1 -perusrakenteen aikana),

aerodynamiikkaa parantamalla (tasainen pohjalevy, sähkötoimiset ilmaohjaimet)

pienen vierintävastuksen renkailla

voimalinjan optimoinnilla (parannettu hyötysuhde)

CMP-perusrakenteen ansiosta myös mukavuus ja turvallisuus ovat aiempaa korkeammalla tasolla:

parempi äänieristys tarjolla on ajoavustimia, jotka aiemmin ovat olleet saatavissa vain ylemmän segmentin autoihin

Uusi PEUGEOT e-208: e-motion

Uusi PEUGEOT e-208 ja tarjoaa innostavan ajoelämyksen täyssähköisenä vaihtoehtona:
100 kW (136 hv) sähkömoottori kehittää 260 Nm väännön (0 km/h alkaen)
hiljainen ja värinätön
ajantasaiset tiedot voimalinjan toiminnasta keskusnäytölle

Uudessa PEUGEOT e-208:ssa on kolme ajoasetusta:

Eco: toimintamatkan optimointi
Normaali: optimaalinen mukavuus jokapäiväiseen ajoon
Sport: suorituskyky ja ajonautinto etusijalla, maksimaalinen teho ja vääntö (kiihtyvyys 0-100 km/h 8,1 sek)

Kaksi eri tehoista tilaa energian talteenottoon:

Maltillinen - kuten moottorijarrutus polttomoottorilla varustetulla autolla
Lisätty -  suurempi hidastuminen ja energian talteenotto kaasupoljinta nostamalla

Uusi PEUGEOT e-208 tarjoaa markkinoiden parhaan lämpömukavuuden:

• korkeatehoinen lämmitysvastus (5 kW) joka saa tehonsa korkeajänniteakulta
  • ilmalämpöpumppu ja matkustamon automaattinen lämpötilan säätö tarjoaa samanlaista mukavuutta kuin polttomoottorilla varustetuissa autoissa. Toimintamatka säilyy hyvänä entistä paremman tehokkuuden ansiosta perinteiseen ilmastointilaitteeseen tai lämmitykseen verrattuna.
  • istuinlämmitys (myös Keski-Euroopan versioissa)
  • ohjelmoitava esilämmitys, jota säädetään kosketusnäytöltä tai etänä älypuhelimella MyPeugeot® -sovelluksen avulla. Mukavuuden lisäksi tämä toiminto mahdollistaa optimaalisen toimintamatkan sekä akuston optimaalisen lämpötilan saavuttamisen nopeammin.

Sisätilat ja tavaratila ovat samankokoiset niin poltto- kuin sähkömoottorilla varustetuissa versioissa.  220 litran suuruinen akusto on sijoitettu pohjalevyyn.

PEUGEOTin tavaramerkkinä on aina ollut erinomainen toiminnallisuus, siksi myös PEUGEOT e-208:n teknisiä ratkaisuja on viimeistelty mm optimoimalla painonjakaumaa. Tämä mahdollistaa uuden PEUGEOT e-208 –mallille dynaamisen suorituskyvyn ilman CO2-päästöjä.

Uusi PEUGEOT e-208 on varustettu suurikapasitettisella, 50 kWh akustolla, jonka ansiosta toimintasäde on 340 km WLTP-mittaustavan mukaan (450 km NEDC-mittaustavan mukaan). Matkustamon ilmastointijärjestelmään liitetty vesikiertoinen lämmönsäätöjärjestelmä mahdollistaa akkujen nopean latauksen, optimaalisen toimintamatkan ja pidemmän käyttöiän korkeajänniteakulle. Akustolla on 8 vuoden tai 160.000 km takuu.

Lataustavat on joustavia ja ne on sopeutettu jokapäiväistä käyttöä varten. Tarjolla on kolme eri lataustapaa:

• perinteisen kotipistokkeen käyttö, jolloin täysi latausaste 16 tunnin latausajalla
  • Wall Box -latauslaitteella täysi lataus 5 tunnissa ja 15 minuutissa kolmivaihevirralla (11 kW) ja kahdeksassa tunnissa yksivaihevirralla (7,4 kW).
  • lataus julkisesta latauspisteestä: 100 kW -pikalatauslaitteesta saavutetaan 80 % latausaste 30 minuutissa.

Uuden PEUGEOT e-208 –mallin latausta voidaan ohjata etänä käyttämällä MyPeugeot® -älypuhelinsovellusta. Tämä järjestelmä mahdollistaa latauksen käynnistämisen ja keskeyttämisen tai latauksen tilan tarkistamisen milloin hyvänsä.

Uusi PEUGEOT e-208 tarjoaa vapauden ajaa myös kaupungeissa, joissa perinteisiä käyttövoimia käyttävillä autoilla ajoa on rajoitettu.

Uusi PEUGEOT 208: €6.d standardin mukainen

Uuteen PEUGEOT 208 -mallistoon on tarjolla sekä €6.d-standardin mukaiset bensiinimoottorit ja yksi €6.d-temp -standardin mukainen dieselmoottori. Lisäksi uusi Peugeot 208 on ainoa automalli tässä kokoluokassa, johon on tarjolla 8-portainen EAT8-automaattivaihteisto.

Bensiinimoottorit, 3-sylinteriset, 1.2 l:

• PureTech 75 S&S BVM5-manuaalivaihteisto

• PureTech 100 S&S BVM6-manuaalivaihteisto tai EAT8-automaattivaihteisto

• PureTech 130 S&S EAT8-automaattivaihteisto

Dieselmoottori, 4-sylinterinen, 1.5 l

• BlueHDi 100 S&S BVM6-manuaalivaihteisto

VASTUSTAMATON

Uusi PEUGEOT 208: vastustamaton muotoilu

Uusi PEUGEOT 208 –mallin arvokkuutta henkivä ja tyylikäs muotoilu korostaa sen ilmeikkään muotoilun vahvuutta ja silmää miellyttäviä mittasuhteita.

Uusi PEUGEOT 208 on edeltäjäänsä pidempi, leveämpi ja matalampi. Korinlinjat ovat selkeät ja auto on saanut lisää urheilullisuutta ulkomuotoonsa. Leveät lokasuojat ja korin muodot lisäävät omalta osaltaan uutuuden aistikkuutta. Tuloksena hienostunut yhdistelmä pehmeyttä ja jännitettä.

Sivulta katsottuna uudessa PEUGEOT 208:ssa huomio kiinnittyy taaemmas siirrettyyn tuulilasiin, jonka ansiosta konepelti on aiempaa pidempi. Dynaamista ulkomuotoa korostaa kalteva takalasi, joka on linjassa takapyöränaukon kanssa.   GT Line - ja GT-versioissa lokasuojien levennyksissä on koristeena kiiltomustat kaarilistat.

Edestä uusi PEUGEOT 208 on ensi hetkestä tunnistettavissa aidoksi Peugeotiksi tuoden selkeästi mieleen uuden PEUGEOT 508:n keulan alaosan sekä ”kolmen kynnenjäljen” LED-ajovalot (versiosta riippuen). Etupuskuriin on tyylikkäästi integroitu etusäleikkö, jota koristaa ikoninen PEUGEOT-leijona. 208-logo on sijoitettu konepellin etuosaan.

Uuden PEUGEOT 208:n takaosan muotoilussa huomio kiinnittyy takaluukun kiiltävän mustaan listaan samaan tapaan kuin PEUGEOT 3008/5008/508 -malleissa. Lista yhdistää kolme leijonankynnen raapaisua muistuttavaa valoa toisiinsa. Takapuskurin alaosan ilmanohjain on saatavana myös kiiltävän mustana ja moottorivaihtoehdon mukaan siinä on myös kromattu pakoputken pää.

Korin perusvärien ja Black Diamond -katon värin lisäksi uuteen PEUGEOT 208 :aan on tarjolla upeasti yhteen auton energisen ja dynaamisen luonteen kanssa yhteensopivia värisävyjä :

Pirteä Faro Yellow -metalliväri

Tyylikäs Vertigo Blue -metalliväri

Energinen Elixir Red –lakkaväri, jonka erikoislakkaviimeistely korostaa upeasti värin syvyyttä ja saa sen loistamaan.

Uusi PEUGEOT e-208 on tunnistettavissa selkeästi erottuvista ulkoisista yksityiskohdistaan:

• Korin värinen etusäleikkö

• Leijona-logot on käsitelty niin, että niiden väri vaihtuu valoisuuden mukaan

• < > ” logo takana ja “e”-logo takalokasuojissa

Full LED -ajovalot leijonankynttä muistuttavine kolmine raapaisuineen pyöränaukkoja sekä ikkunoita koristavat kiiltomustat kaarilistat

• 17’ timanttihiotut kevytmetallivanteet

• matkustamon huolitellut yksityiskohdat: musta sisäkatto Adamite-koristetikkauksineen, tunnelmavalaistus valittavissa kahdeksan eri värisävyn joukosta, dynaamiset istuimet, alumiiniset poljinpinnat

PEUGEOT e-208 GT :ssä lisäksi :

• ylellinen alcantara©/Gréval Grey -sisustus

• 17’ kevytmetallivanteet yksityiskohdin

SEURAAVAN SUKUPOLVEN TEKNOLOGIAA

Uusi PEUGEOT 208: huippuvakuuttava

Drive Assist vie uuden PEUGEOT 208:n matkalle puoliautonomiseen ajotapaan uusien ajoavustinjärjestelmien ansiosta.

Mukautuva vakionopeudensäädin, Stop & Go -toiminto EAT8-vaihteiston yhteydessä, jossa on säädettävä ajoneuvojen välistä etäisyyttä valvova järjestelmä. Ruuhkassa jonottaessa moottori käynnistyy automaattisesti, mikäli seisahdus kestää alle kolme sekuntia. Muussa tapauksessa lyhyt kaasupolkimen painallus aktivoi järjestelmän.

Manuaalivaihteiston yhteydessä toiminto aktivoituu 30 km/h nopeudesta alkaen ja nopeuden laskettua alle 30 km/h vakionopeudensäädin poistuu käytöstä ja

kuljettajan tulee ottaa tilanne haltuunsa kytkintä tai jarrua käyttämällä siihen saakka, kunnes auto pysähtyy.

Ajolinja-avustin, jossa kuljettaja voi valita auton sijoittumisen kaistalla (Stop & GO :n yhteydessä)

Pysäköintiautomatiikka (EAT8-automaattiviahteiston yhteydessä). Järjestelmä hallinnoi automaattisesti ohjausta, kiihdytystä ja jarrutusta pysäköitäessä tai pysäköinnistä poistuttaessa.

Uusimman sukupolven automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (havainnoi jalankulkijat ja pyöräilijät päivällä ja yöllä 5 – 140 km/h nopeudella) sekä törmäysvaroitin

Aktiivinen kaistavahti, joka varoittaa kuljettajaa tahattomista kaistaviivan ylityksistä ja korjaa ajolinjaa 65 km/h nopeudesta alkaen

Kuljettajan vireystilan valvonta valvoo kuljettajan vireystilaa ja tunnistaa yli 65 km/h nopeudella huomion herkeämisen ohjauspyörän analysoimalla

Kaukovaloavustin

Nopeusrajoitusliikennemerkkien tunnistus ja nopeuden suositus

Laajennettu liikennemerkkien tunnistus (pakollinen pysähtyminen ja kielletty ajosuunta -liikennemerkit)

Katveavustin 12 km/n nopeudesta alkaen

Sähkötoiminen seisontajarru

Uusi PEUGEOT 208: huippuluokan liitettävyys

Älypuhelimet ovat tärkeä osa elämämme nykyisin. Siksi PEUGEOTin Mirror Screen -toiminto on yhteensopiva MirrorLink™, Apple CarPlay™ ja Android Auto™ -järjestelmien kanssa. Induktiolatauspiste on käytännöllisesti sijoitettu keskikonsoliin ja jopa neljä USB-pistoketta (myös USB C) on tarjolla.

Uusi PEUGEOT 208 tulee markkinoille syksyllä 2019 ja on ensiesittelyssä Geneven autonäyttelyssä 2019. Suomeen uuden 208:n odotetaan rantautuvan loppusyksystä täyssähköversion seuratessa heti perästä.