UUSI PEUGEOT 308: JO 70% PEUGEOT-MALLEISTA SÄHKÖISTYNEENÄ VUONNA 2021

PEUGEOT on asettanut brändistrategiansa keskiöön mallistonsa sähköistymisen. Uusi PEUGEOT 308 on vahvistus tähän. Heti ensi hetkestä uusi PEUGEOT 308 tulee myyntiin kahtena eri lataushybridiversiona, jotka ovat saatavana niin mallin viistoperä- kuin SW-versioon. Nämä uudet sähköiset versiot nostavat PEUGEOTin sähköistymisen asteen jo 70%:iin nyt kuluvan vuoden aikana, kun mukaan luetaan sekä henkilö- että hyötyajoneuvomallit. Vuoteen 2023 mennessä 85% merkin malleista tulee olemaan saatavilla myös sähköisenä versiona ja vuoteen 2025 mennessä 100% merkin Euroopassa myynnissä olevista malleista saa myös sähköisenä.

Heti lanseerauksesta uuteen PEUGEOT 308 -mallistoon kuuluu kaksi eri lataushybridiversiota. Uusi PEUGEOT 308 HYBRID 225 e-EAT8 tarjoaa 225 hevosvoimaa 180 hv PureTech-moottorin (132 kW), 81 kW sähkömoottorin sekä 8-vaiheisen e-EAT8-vaihteiston kautta. WLTP-syklin mukaisesti mitattuna mallin C0₂-päästöt ovat 26g/km ja toimintamatka täyssähköllä ajettaessa 59 km(*). HYBRID 180 e-EAT8 -versio taas yhdistää 150 hv (110kW) PureTech-moottorin 81 kW sähkömoottoriin ja e-EAT8-vaihteistoon. Tässä versiossa C0₂-päästöarvo on 25g/km ja toimintamatka jopa 60 km täyssähköllä ajettaessa WLTP-syklin mukaisesti mitattuna (*).  *) arvot odottavat lopullista hyväksyntää

PEUGEOT malliston sähköistyminen sai alun kolme vuotta sitten, kun merkki esitteli PEUGEOT e-208:n. Tämän jälkeen on mallisto kasvanut täysähköautoilla (e-208, e-2008, e-Traveller ja e-Expert) sekä lataushybrideillä (3008- sekä 508-mallistot), jotka ovat vahvistaneet leijonamerkin asemaa uusien autojen markkinassa. Vuoden 2021 aikana PEUGEOT on saavuttanut Euroopan markkinoilla toiseksi myydyimmän sijan valtavirran merkkien joukossa. Sähköisten "mainstream" mallien joukossa PEUGEOT on Euroopasn myynneissä sijalla kolme. Suomessa PEUGEOT nousi vuoden 2021 ensimmäisten kuuden kuukauden jälkeen maan myydyimpien automerkkien TOP10 joukkoon ja kasvatti myyntiään yli 70 % edellisvuoteen verrattuna.

"Sähköistyminen on “Vapaus valita” -strategiamme sydämessä. Tarjoamme asiakkaalle mahdollisuuden valita perinteisen ja sähköistyneen käyttövoiman väliltä sen mukaan, mikä palvelee kunkin asiakkaan tarpeita parhaiten. Sähköistyneiden versioiden erinomainen myyntitulos Euroopassa kertoo siitä, että strategiamme puree. Mitä sitten teemmekään, me haluamme olla niitä, jotka puskevat kehitystä eteenpäin.", kommentoi Linda Jackson, PEUGEOT CEO.

Valinnan vapautta edustava strategia perustuu yhtiön monikäyttövoima pohjarakenteeseen, joka mahdollistaa useiden eri teknologioiden hyödyntämisen samassa mallissa asiakkaan tarpeen mukaisesti: täyssähkö, lataushybridi tai perinteinen polttomoottori.

PEUGEOTin sähköiseen mallistoon lukeutuvat niin henkilö- kuin hyötyajoneuvot. Täyssähköpakettiautot tarjoavat käyttäjälleen lähipäästöttömän kuljetusratkaisun ajotarpeet kattavalla 330 km (WLTP-arvo) toimintamatkalla ilman, että käytännön ominaisuuksista, kuten lastausvolyymista, on jouduttu tekemään kompromissia.

LEHDISTÖYHTEYDET

Katja RUUSKANEN, Auto-Bon Oy / PEUGEOT Suomi
+358 050 438 1161 katja.ruuskanen@auto-bon.fi

PEUGEOT on globaali luova ja luokkansa korkeatasoisin tuotemerkki. Merkin kantavia arvoja ovat erinomaisuus (Excellence), viehätys (Allure) sekä tunne (Emotion). PEUGEOT on läsnä yli 160 maassa yli 10 000 myyntipisteen voimin ja vuonna 2020 PEUGEOT myi maailmanlaajuisesti lähes 1 200 000 ajoneuvoa. Vuonna 2021, heti juhlittuaan ensin 210. juhlapäiväänsä, PEUGEOT esitteli merkin uuden ilmeen, jolla se ilmentää persoonaansa sekä ajattomuutta. Sähköistyneen henkilö- ja hyötyajoneuvomalliston rinnalle PEUGEOT on kehittänyt konseptin uuden ajan suorituskyvystä, ”Neo Performance”. 508 PEUGEOT Sport Engineered on lippulaivamalli, joka ensimmäisenä edustaa tätä tehokkaiden ja suorituskykyisten ajoneuvojen mallilinjaa.