Peugeot 2008 Concept esittelyssä Pariisin autonäyttelyssä 2012

Uusi Crossover-malli kansainvälistyville markkinoille

Peugeot on valmistanut yli 15 miljoonaa 2-sarjan kompaktia autoa, joten on luontevaa laajentaa valikoimaa kasvaville pienten katumaasturien markkinoille. Peugeot on saavuttanut crossoverien ja katumaasturien sektorilla loistavan menestyksen 3008-mallillaan, joka saa pian kumppanin kooltaan astetta pienempien autojen luokkaan.

Huhtikuussa Pekingin autonäyttelyssä Peugeot esitteli Urban Crossover Conceptin, joka nyt on hiottu 2008 Conceptiksi, lähemmäksi tulevaa tuotantomallia. Uutta mallia tullaan myymään eri puolilla maailmaa, minkä takia sen suunnitteluun ovat osallistuneet Peugeotin Pariisissa, Shanghaissa ja Sao Paulossa sijaitsevat muotoilutiimit. Myös tulevan mallin valmistus viedään lähelle asiakkaita.

2008:n valmistus käynnistyy ensin Ranskassa Mulhousen tehtaalla ja sen jälkeen Wuhanin tehtaalla Kiinassa. Kolmantena valmistuspaikkana tulee olemaan Sao Paolon tehtaat Brasiliassa.

Linjoiltaan hyvin lähellä tuotantomallia oleva 2008 Concept noudattaa Peugeotin uutta muotokieltä. Se on linjakas monikäyttöauto, jonka muotoilu ei jätä kylmäksi. Keulan ilme on kissamainen ja kantaa vahvasti merkin identiteettiä. Sivulta katsoen linjat ovat sensuellit ja hienostuneet kertoen auton voimasta ja laadusta. Kompaktiin 4,14 metrin pituiseen ja 1,74 metrin levyiseen koriin on saatu mainiolla suunnittelulla hyvät sisä- ja tavaratilat.

Pariisin autonäyttelyssä esiteltävä 2008 Concept on väritykseltään huomiota herättävä, neonkeltainen ja mattapintainen. Korin yksityiskohtia koristaa tummaa kromia olevat yksityiskohda

2008 Concept on varustettu ahdetulla 3-sylinterisellä suorasuihkutusmoottorilla, joka kehittää 81 kW (110 hv) tehon. Moottorin kulutus ja CO2-päästöt ovat erittäin alhaiset tarjoten samalla  hyvän suorituskyvyn ja korkeatasoisen ajamisen ilon.

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303