Peugeot 2008 ylsi 100 000 valmistettuun autoon alle vuodessa

Peugeot 2008 –crossover saavutti merkittävän virstanpylvään alle vuoden kuluessa mallin ensiesittelystä, kun 100 000. valmistunut auto luovutettiin ranskalaiselle ostajalleen Mulhousen tehtaalla järjestetyssä juhlavassa tilaisuudessa.

Vuoden 2013 Geneven autonäyttelyssä ensiesitellystä Peugeot 2008 –crossoverista tuli yksi autokaupan viime vuoden suurimmista menestyksistä. B-segmenttiin suunniteltu tulokas täydensi Peugeotin tarjontaa kokoluokassa aikaisemmin esiteltyjen 208 GTi:n ja XY:n jälkeen niin onnistuneesti, että autoa on tilattu jo yli 100 000 kappaletta.

Kaikki Peugeot 2008:t – paitsi Kiinaan ja Latinalaiseen Amerikkaan myytävät autot – rakennetaan Mulhousen tehtaalla, jonka tuotantoa on jouduttu kasvattamaan jo kolme kertaa mallin lanseerauksen jälkeen. Tällä hetkellä tehtaalta valmistuu 680 autoa päivässä eli yli kaksi kertaa enemmän kuin alun perin suunniteltiin.

Peugeot 2008 on menestynyt erinomaisesti myös törmäystesteissä ja saavutti Euro NCAP –testissä täyden viiden tähden tuloksen. Ainoana kokoluokkansa automallina se tarjoaa etenemiskykyä parantavan Grip Control –teknologian. Mallille on myönnetty myös ”Origine France Garantie” –kotimaisuustunnus, sillä 73 prosenttia sen osista ja komponenteista on valmistettu Ranskassa.

Peugeot 2008:lle on alle vuodessa myönnetty kymmenkunta autoalan palkintoa muun muassa Irlannissa, Italiassa, Espanjassa, Ranskassa, Puolassa ja Turkissa. Peugeot on samalla onnistunut kasvattamaan osuuttaan B-segmentin yläpään markkinoista, sillä kaksi kolmesta myydystä 2008-versiosta edustaa mallin korkeimpia varustetasoja.

100 000. valmistunut Peugeot 2008 luovutettiin Pariisin seudulta kotoisin olevalle asiakkaalleen Mulhousen tehtaalla järjestetyssä tilaisuudessa. Auton luovuttivat tehtaanjohtaja Corinne Spilios sekä Peugeot Francen toimitusjohtaja Xavier Duchemin.