PEUGEOT 308:N MYYNTI NOUSI TAMMIKUUSSA 84 PROSENTTIA

Peugeot 308:n viime vuonna Suomessa vauhtiin päässyt menestystie sai jatkoa tammikuun automyynnissä. Asiakkaille toimitettiin 147 autoa eli 83,8 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Näillä luvuilla Peugeot 308 oli maan 19. myydyin henkilöautomalli.

Tammikuun myydyimpien 30 henkilöautomallin listalla Peugeot 308 kasvatti myyntiään 3. eniten Skoda Yetin ja heti Ford Mondeon jälkeen. Tämän vuoden tammikuun 147 kappaleen myynti toi sille henkilöautokaupassa eli yli kaksi kerta korkeamman markkinaosuuden kuin vuosi sitten tammikuussa. Peugeot oli myös merkkinä tammikuussa 6,7 prosenttia plussalla yhteensä 301:llä myydyllä uudella henkilöautolla, joka merkitsee kolmen prosentin markkinaosuutta. Samalla Peugeot 308 on vakiinnuttanut paikkansa 30 eniten myydyn henkilöautomallin listalla.

Suomessa asiakkaille toimitettiin vuonna 2014 yhteensä 826 kappaletta Peugeot 308 hatchback ja SW-malleja, mikä merkitsi 60,7 prosentin kokonaismyynnin kasvua edellisvuodesta. Euroopassa 308 oli 16 eniten myyty henkilöautomalli 161 520 kappaleella, ja kysyntä edellisvuodesta lisääntyi 61,9 %.