PEUGEOT 308 SW ON HOUKUTTELEVASTI HINNOITELTU

Toukokuussa ennakkomyynnillä markkinoille tulonsa aloittava hämmästyttävän tilava Peugeot 308 SW on hinnoiteltu houkuttelevasti. Kattavasti varustellun Access PureTech 110-mallin hinta on 21 534 euroa, ja eniten myydyksi ennakkoon arvioidun kattavalla varustetasolla varustetun SW Active PureTech 130-mallin hintakin on ainoastaan 23 988 euroa. Farmarin hinnanero 5-oviseen Hatchback-malliin on ainoastaan 965 – 1227 €, moottorista ja varusteista riippuen.

Linjakkaasti muotoiltu ja erittäin tilava Peugeot 308 SW tulee markkinoille haastamaan myös ylemmän keskiluokan D-segmentin farmareita. Tavaratila on yhtä suuri kuin Skoda Octavian ja suurempi kuin Volkswagen Golf Variantin, Toyota Avensis Wagonin, Ford Mondeo STW:n, Ford Focuksen tai vaikkapa Volvo V70:n. Uutuuden hinta-laatu-suhde on kilpailijoihin nähden hyvä, ja ostajalle on tarjolla entistä yleiseurooppalaisempi kokonaisuus. Yhteensä moottori- ja varustevaihtoehtoja on tarjolla 16 kappaletta.

Uudet PureTech-ihmemoottorit

Peugeot 308 SW tulee markkinoille uuden, ”Ihmemoottoriksi” kuvatun kolmisylinterisen PureTech-bensiiniturbomoottorin ja kolmen dieselmoottorivaihtoehdon voimin. PureTech-moottori tarjoaa pienen polttoaineenkulutuksen yhdistettynä tasapainoakselin takaamaan värinättömään käyntiin ja esimerkillisen laajaan käyttöalueeseen. PureTech-moottorista on tarjolla kaksi eri vaihtoehtoa, 110- ja 130-hevosvoimaiset versiot. Molempien tehovaihtoehtojen CO2- päästö on auton kokoon nähden pieni 109 g / km.

Dieselmoottori-vaihtoehtoina tarjolla ovat 1,6-litraiset HDi 92 ja HDi 115 ja uusi 2,0-litrainen 150-hevosvoimainen BlueHDi.

Poikkeuksellisen kattavat varusteet

Malliston Access-lähtövarusteversiossa ovat vakiovarusteina jo muun muassa vakionopeudensäädin nopeudenrajoittimella, ilmastointi, rengaspainevalvonta, kuusi turvatyynyä sekä LED-huomiovalot. Seuraava varustetaso, Active, lisää listaa sadetunnistimella, pysäköintitutkalla takana, 9,7 ” monitoimikosketusnäytöllä, 16” kevytmetallivanteilla ja automaattisella kaksialueilmastoinnilla. Korkein Allure-varustetaso sisältää lisäksi pysäköintitutkan edessä, älyavaimen, LED-ajovalot, paremman sivuttaistuen tarjoavat etuistuimet, kattokaiteet, alumiiniset kiskot tavaratilassa sekä turvallisuuspaketin. Turvallisuuspaketti sisältää aktiivisen vakionopeussäätimen, etäisyys- ja törmäysvaroittimet sekä hätäjarrutusjärjestelmän.

PureTech-moottoreiden ja käsivalintaisella vaihteistolla varustetun BlueHDi 150-dieselmoottorin yhteydessä Allure-tason varusteisiin kuuluu myös Sport Pack. Sen avulla kuljettaja saa urheilullisemman ajonautinnon ohjaustehostimen ja kaasupolkimen toiminnan muuttuessa sporttisemmiksi samalla kun mittariston valaistus vaihtuu punaiseksi. Kuljettajalle tarjotaan Sport –kytkimen painalluksella myös yksityiskohtaisempaa lisätietoa moottorin toiminnasta ajotietokoneen kautta, kun ajotietokoneen näyttöön saadaan ahtopaine, moottorin vääntömomentti, moottorin teho sekä autoon vaikuttavat G-voimat.

Uuden Peugeot 308- malliston vuoden 2014 myyntitavoite on 1200 – 1500 autoa. Tavoitteen saavuttamisessa tärkeänä tukena on hyvä toimitustilanne heti auton lanseerauksessa syyskuussa.

Peugeot 308 SW-hinnasto, ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja

Access