PEUGEOT 508 LUOKKANSA LUOTETTAVIN SAKSASSA

Peugeot 508 osoittautui keskikokoluokan vähävikaisimmaksi automalliksi saksalaisen GTÜ:n luotettavuusraportissa. Taakse jäivät muun muassa Skoda Superb ja saksalaiset suuremman keskiluokan kestomenestyjät.

Saksan suurin ja merkittävin henkilöautojen katsastaja Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) seuraa käytettyjen autojen laatua ja vähävikaisuutta joka vuosi teettämässään vertailututkimuksessa.

Vuoden 2015 GTÜ-luotettavuusraportissa Peugeot 508 nousi kohisten suoraan kärkisijalle tuoreimpien eli 1–3-vuotiaiden keskikokoisten automallien luokassa. Ranskalaismalli päihitti muun muassa luokan kestosuosikin Skoda Superbin ja Mercedes-Benzin C-sarjan, joka voitti vastaavan sarjan vuoden 2014 tutkimuksessa.

Peugeot 508 oli tutkimuksen ainoita automalleja, joka pystyi lyömään kiilaa saksalaisten automallien vahvaan rintamaan. Tutkimus perustuu noin viiteen miljoonaan katsastukseen GTÜ:n toimipisteissä. Katsastustarkastusten perusteella yhtiö arvioi tällä kertaa kaikkiaan 240 automallin vahvuudet ja heikkoudet ja laati niistä yksityiskohtaiset raportit.

GTÜ 2015 –luotettavuustutkimuksen yksityiskohtaiset tulokset löytyvät saksalaisen Auto Zeitung –lehden erikoisnumerosta, joka ilmestyi 17.9.