Peugeot-myynti siirtyy Mikkelissä Kärkimerkeille

Maan Auto Oy on solminut Kärkimerkit Oy:n kanssa Mikkelin aluetta koskevan jälleenmyyntisopimuksen. Samassa yhteydessä valtuutettu Peugeot- ja Citroën- huoltoliike Citix Oy muuttaa aloittaen toimintansa uuden jälleenmyyjän kanssa samassa kiinteistössä.

Kärkimerkit Oy on toiminut Citroën-jälleenmyyjänä Mikkelissä keväästä 2014 lähtien ja nyt rinnalle samaan kiinteistöön avataan Peugeot-myynti. Uusittu liike käynnistää toimintansa tammikuun toisessa viikonvaihteessa (8-10.1.2016), jolloin avajaisia juhlistetaan viikonvaihdenäyttelyn merkeissä. Muutoksen yhteydessä Osuuskauppa Suur-Savon Peugeot- myynti ja huolto loppuvat Mikkelissä. Muutoksella ei ole vaikutuksia Osuuskauppa Suur-Savon Peugeot- huoltoon Savonlinnassa.

Mikkelin myymälään tulee Citroënin rinnalle koko Peugeot henkilö- ja pakettiautomallisto. Liikkeen toiminnan kasvamista varten osoitteessa Kaapelikatu 1 sijaitsevat tilat on remontoitu ja uusien autojen myyntitilaa laajennettu. Uusien autojen merkkivalikoiman monipuolistuminen laajentaa myös Kärkimerkkien vaihtoautotarjontaa.

- Peugeot myynti kasvoi 6,4 % viime vuonna, eli tuntuvasti kokonaismarkkinaa ( +2,4 %) paremmin. Koko Peugeot-mallisto on uudistunut viimeksi kuluneiden kahden vuoden aikana. Uusista malleistamme Peugeot 308:n myynti on kasvanut maassamme kolmanneksella ja myös loppukesästä uudistuneen Peugeot 208 mallin myynti on hyvässä nosteessa, toteaa Maan Auton myyntijohtaja Klaus Pohjala

- Mikkelissä on vahva Peugeot –autokanta ja kasvava asiakaspotentiaali. Uudistunut ja kattava Peugeot-mallisto antaa Kärkimerkit Oy:lle hyvät lähtökohdat Peugeot-markkinaosuuden kasvattamiseen Mikkelin alueella muun Suomen esimerkkiä seuraten, sanoo Maan Auto Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Nicklas Fuchs.

Tuttu huolto jatkaa

Molempien merkkien huollosta vastaa Citix Oy, joka on toiminut valtuutettuna Citroën-huoltona Mikkelissä jo vuodesta 2007. Useaan kertaan palkittu ja tunnustettu Citix Oy toimii Kärkimerkit Oy:n kanssa yhteistyössä myös Savonlinnassa, jossa Kärkimerkeillä on Citroën-myynti.

Avainsanat:

Yrityksestä

Maan Auto Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Peugeot-merkkisiä henkilö- ja tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluita kuluttajille.Maan Auto Oy on perustettu vuonna 1945. Ensimmäisen Peugeotin Maan Auto toi Suomeen jo vuonna 1948. Maan Auto on Veho Groupin tytäryhtiö.