Peugeot on Suomen top 20-listan vähäpäästöisin automerkki

Peugeot on päättyneen vuoden vähäpäästöisin merkki kahdenkymmenen eniten Suomessa rekisteröidyn automerkin joukossa. Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin rekisteröintilastojen mukaan Peugeot-henkilöautojen keskimääräinen CO2-päästö oli 108,6 g/km.

Maassamme rekisteröitiin viime vuonna yhteensä 108 809 uutta henkilöautoa, joista 20 eniten rekisteröidyn merkin osuus oli yhteensä 96,1 prosenttia. Tässä markkinoiden leijonanosan muodostamassa ryhmässä Peugeot-henkilöautojen keskimääräinen CO2-päästölukema 108,6 g /km oli koko markkinoiden pienin. Toiseksi vähäpäästöisin automerkki viime vuoden tilastojen mukaan oli Citroën, jonka keskimääräinen päästö oli 109,1 g/km. Nämä kaksi automerkkiä jäivät ainoana alle 110 g/km rajan.

Suomessa vuonna 2015 rekisteröityjen uusien henkilöautojen keskimääräinen CO2-päästö oli 120,3 g /km.

Liite: Tilasto, jonka lähteenä on käytetty Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ajoneuvorekisteriä. Tietojen teknisen toimituksen on suorittanut Grano Diesel Oy.