• Peugeot/

Peugeot vahvistaa jälleenmyyntiverkostoaan Helsingin Herttoniemessä ja Lahdessa yhteistyössä Laakkosen kanssa

Maan Auto Oy ja Veljekset Laakkonen Oy ovat sopineet Peugeot-jälleenmyynnin aloittamisesta Helsingin Herttoniemessä ja Lahdessa. Myyntitoiminnot käynnistyvät jo huhtikuun 2011 alussa, jolloin Suomen markkinoille lanseerataan uusi Peugeot 508 -mallisto, ja huoltopalvelut kevään 2011 aikana.

Helsingin Herttoniemen toiminta käynnistyy alkuvaiheessa Mekaanikonkatu 9:ssä sijaitsevassa autotalossa, josta toiminta tullaan vuoden 2013 alussa siirtämään täysin uuteen Peugeot-myymälään Herttoniemen alueella.

Tavoitteenamme on vahvistaa Peugeotin markkina-asemaa ja parantaa Peugeot-asiakaspalvelua merkittävästi lähivuosien aikana. Nyt toteutettavat muutokset jälleenmyyjäverkostossamme ovat tärkeä osa näiden tavoitteiden toteuttamisessa.

toteaa Maan Auto Oy:n toimitusjohtaja Vesa Tikka.

Olemme erittäin iloisia siitä, että yhteistyömme Maan Auton kanssa alkaa Lahdessa, ja Helsingin Herttoniemessä. Peugeotin laaja myyntimallisto mahdollistaa meille myös merkittävän kiinteistö-investoinnin Herttoniemeen vuonna 2012, jonka yhteydessä Peugeot saa uudet tilat vuoden 2013 alussa” perustelee Veljekset Laakkonen Oy:n toimitusjohtaja Timo Yli-Salomäki.

Maan Auto Oy, toimitusjohtaja Vesa Tikka, puh 010 569 6000, vesa.tikka@peugeot.fi

Veljekset Laakkonen, jälkimarkkinointijohtaja Simo Ahlgren , gsm 0400 848409, simo.ahlgren@laakkonen.fi

Peugeot juhli 200-vuotissyntymäpäiviään ennätysmyynnillä, vuonna 2010 Peugeot-autoja myytiin  2.142.000 kappaletta. Henkilö- ja tavara-autojen myynti kasvoi edellisvuodesta 16,3 prosenttia.Peugeot oli jo toisena vuonna peräkkäin maailman myydyin ranskalainen automerkki ja vuonna 2010 Euroopan neljänneksi myydyin automerkki (henkilö- ja tavara-autot) 7,6 prosentin markkinaosuudella.Vuonna 1945 perustettu Maan Auto Oy toi ensimmäisen Peugeotin Suomeen vuonna 1948.   Maan Auto Oy on Veho Group Oy Ab:n tytäryhtiö.

Puutavarakaupasta vuosikymmeniä sitten liikkeelle lähtenyt Laakkosten yritysryhmä pitää nykyään sisällään autoalan vähittäismyyntiketjun, jolla on autoliikkeitä 20 kaupungissa kaikkiaan 28 kappaletta. Autoedustuksia on 13. Konserni työllistää yhteensä 1050 henkilöä ja se myy noin 25 000 autoa vuodessa. Tällä määrällä ja verkoston laajuudella mitattuna Laakkonen on Suomen suurin autoalan toimija.