Peugeotin elokuun kuukausitiedote

-        Muutoksia Peugeot-palveluverkostoon Lahdessa ja Joensuussa

-        Peugeotin toimitusjohtaja vaihtuu 1. syyskuuta

Peugeotin pakettiautot viidenneksen kasvu-uralla

Uusia Peugeot-henkilöautoja ensirekisteröitiin tammi-heinäkuussa 1550 kappaletta, ja markkinaosuus on 2,1 prosenttia. Uusia pakettiautoja ensirekisteröitiin seitsemässä kuukaudessa 151 kappaletta eli 22,8 % enemmän kuin vastaavaan aikaan 2015. Markkinaosuus nousi viime vuoden 2 prosenttiin ja vei Peugeotin maan 9. suosituimmaksi pakettiautonmerkiksi. Monikäyttöisen Peugeot Boxerin osuus leijonamerkin pakettiautoista oli 117 kappaletta. Boxerin kysyntä on tänä vuonna yhä 21,9 prosentin kasvussa.

Peugeotin puolen vuoden myynti lähes 8 prosentin kasvussa

Peugeotin myyntiluvut vuoden 2016 ensimmäiseltä puoliskolta kertovat merkin hyvästä vauhdista Euroopassa. Uusia Peugeoteja myytiin 601 000 kappaletta eli 7,9 prosenttia enemmän kuin vuonna 2015. Malleista parhaiten menestyivät 2008 (+16 %, yht. 99 900 kpl) sekä Partner (+8 %, yht. 62 800 kpl). Molemmat Peugeot-mallit olivat omissa luokissaan 2. suosituimpia. Myös 208 ja 308 menestyivät mainiosti, sillä 208:n kysyntä lisääntyi 15 % (157 800 kpl) ja 308:n 10 % (119 200 kpl). Kysyntä lisääntyi eniten Italiassa (17,4 %) ja Espanjassa (12,5 %).

Peugeot-mallien todelliset keskikulutuslukemat julkistettiin

PSA Peugeot Citroën julkaisi heinäkuussa 28 suosituimman automallinsa todelliset kulutuslukemat. Autoteollisuudessa ainutlaatuinen projekti toteutetaan yhteistyössä riippumattomien kansalaisjärjestöjen kuten T&E:n (Transport & Environment) ja FNE:n (France Nature Environment) kanssa. Kulutusmittauksia valvoo Bureau Veritas, ja ne toteutetaan yleisillä teillä normaalin liikenteen keskellä. Reitti sisältää 25 km kaupunkiajoa, 39 km maanteitä ja 31 km moottoriteitä, ja esimerkiksi auton ilmastointi on mittauksen aikana toiminnassa. Tuoreimman vaiheen mittauksissa oli mukana 14 Peugeotia 108-, 208-, 2008-, 308, 3008-, 508- ja Partner-mallisarjoista. Normin mukaisten ja todellisten päästöarvojen välinen ero oli mallista riippuen 1,2–2,7 litraa/100 km. Pienin ero mitattiin 208 1,6 BlueHDi 100 –mallille 16 tuuman renkailla: normikulutus on 3,5 l/100 km, mitattu kulutus 4,7 l/100 km.

Muutoksia Peugeot-palveluverkostossa Lahdessa ja Joensuussa

Peugeot henkilö- ja tavara-autojen myynti ja huolto siirtyivät 10.8 Lahdessa Veljekset Laakkonen Oy:ltä LänsiAuto Oy:lle. Uusi Peugeot-jälleenmyyjä LänsiAuto toimii Lahdessa osoitteessa Patometsänkatu 1. LänsiAuto toimii Peugeot-jälleenmyyjänä Lahden lisäksi myös Espoossa, Hyvinkäällä ja Vantaalla.

Peugeot henkilö- ja tavara-autojen myynti siirtyy Joensuussa Veljekset Laakkonen Oy:ltä Autotalo Hartikainen Oy:lle. Uusi Peugeot-jälleenmyyjä Autotalo Hartikainen aloittaa Peugeot-myynnin Joensuussa osoitteessa Pamilonkatu 31, Joensuu elokuun viimeisenä viikonvaihteena (27-28.8).

Peugeotin toimitusjohtaja vaihtuu 1. syyskuuta

Peugeotin toimitusjohtajana vuodesta 2012 lähtien toiminut Maxime Picat, 42, siirtyy 1. syyskuuta alkaen koko PSA:n Euroopan-toimintojen johtajaksi. Picatin tehtävänä on luotsata yhtymän Push to Pass –strategian tuote- ja teknologiaoffensiivia PSA:n tärkeimmällä ydinmarkkina-alueella. Picatista tulee myös PSA:n hallintoneuvoston jäsen. Hänen paikkansa Peugeotin johdossa ottaa Jean-Philippe Imparato, joka tätä ennen on vastannut PSA:n jälleenmyyntiverkoston kehittämisestä.

Lehdistöpäällikkö