Peugeotin elokuun kuukausitiedote

-        Myynnissä oleva Peugeot-mallisto on ennätyksellisen nuori

-        Sport-kytkin muuttaa Peugeot 308 SW:n entistä dynaamisemmaksi

-        Scarlett Johansson ja Morgan Freeman luottavat Peugeot 308:aan

-        Peugeotin lähettiläs, tennistähti Novak Djokovic vakuutti kesän turnauksissa

Peugeot-myynti vahvassa vedossa Euroopassa

Vuoden 2014 alkupuolisko oli Peugeotille erittäin menestyksekäs Back in the Race –strategian mukaisesti. Merkin maailmanlaajuinen myynti tammi-kesäkuussa kasvoi 5,7 % yhteensä 853 000 autoon. Euroopassa myynnin lisäys oli yli kaksi kertaa nopeampaa, sillä kasvua kirjattiin 13,5 % ja autoja toimitettiin asiakkaille yhteensä 522 000 kappaletta. Peugeotin myynti nousi esimerkiksi Espanjassa 14,3 %, Italiassa 16,3 % ja Portugalissa peräti 38,5 %. Kiinassa merkin kasvuvauhti on aivan omilla luvuillaan: +32,4 % ja 185 000 myytyä autoa. Kysyntää ovat siivittäneet erityisesti uutuusmallit, Vuoden autoksi valittu Peugeot 308 ja sen farmariversio 308 SW sekä crossover-mallit Peugeot 2008 ja 3008.

Myynnissä oleva Peugeot-mallisto on ennätyksellisen nuori

Peugeot-mallisto on tällä hetkellä kaikkien aikojen nuorin, sillä sen keski-ikä on vain kolme vuotta. Uusin tulokas on vasta kesäkuussa Keski-Euroopassa esitelty Peugeot 108. Suomeen uusi 108 saadaan syyskuussa. Myös autoissa käytettävä moottori- ja vaihteistoteknologia on alan ajanmukaisinta. Peugeot onkin johtava automerkki tavoiteltaessa entistä alhaisempia kulutuslukemia ja CO2-päästöjä. Peugeot-malliston keskimääräinen CO2-päästötaso on vain 112,2 g/km. Innovatiivisen Peugeot 208 Air –mallin tulo markkinoille vuonna 2016 merkitsee johtoaseman vahvistumista entisestään.

Sport-kytkin muuttaa Peugeot 308 SW:n entistä dynaamisemmaksi

Syyskuun alussa Suomessa lanseerattavassa Peugeot 308 SW:ssä on tarjolla varuste, jolla auton mainiosta ajettavuudesta saa normaaliakin enemmän irti. Keskikonsoliin sijoitettua Sport-kytkintä painamalla kaasupolkimen ja ohjauksen asetukset muuttuvat entistä dynaamisemmiksi ja mittariston väri punaiseksi. Samalla mittaristoon saadaan tietoa moottorin tehosta, ahtopaineesta ja vääntömomentista sekä autoon vaikuttavista G-voimista. Asetus terävöittää ohjauspyörän vastetta selvästi ja syventää konepellin alta kuuluvaa leijonamoottorin murinaa. Tämä Dynamic-ajoasetus kuuluu osana Driver Sport Pack –varusteisiin. Paketti on vakiona Allure-varustetason autoissa Pure Tech 110- ja 130- sekä BlueHDi 150 –moottoreiden ja manuaalivaihteiston yhteydessä. Peugeot 308 SW –malliston hinnat Suomessa alkavat 21 534 eurosta (308 SW Access PureTech 110), Allure-tason autojen hinnat puolestaan 26 309 eurosta (308 SW Allure PureTech 110).

Scarlett Johansson ja Morgan Freeman luottavat Peugeot 308:aan

Vuoden Auto Peugeot 308 debytoi elokuva-alalla ranskalaisohjaaja Luc Bessonin ohjaamassa scifitrillerissä ”Lucy”, joka sai Suomenkin ensi-iltansa 8.8. Pääosia elokuvassa esittävät Scarlett Johansson ja Morgan Freeman, jotka elokuvassa joutuvat hektiseen, noin neliminuuttisen takaa-ajokohtaukseen Pariisin keskustan kaduilla ja kuuluisalla rue de Rivolilla. Peugeot 308 vakuuttaa roolissaan tehokkuudellaan, suorituskyvyllään ja ajo-ominaisuuksillaan ahtaissakin kadunkulmissa ja kiperissä käännöksissä. ”Lucy” on jo kolmas Bessonin ohjaama elokuva, jossa Peugeotilla on tärkeä rooli. Aikaisemmin leijonakeulaisia autoja on nähty elokuvissa ”Taxi” (1998) sekä ”3 Days to Kill” (maaliskuussa 2014), jossa pääosassa loistaa Kevin Costner.

Peugeotin lähettiläs, tennistähti Novak Djokovic vakuutti kesän turnauksissa

Peugeotin ja serbialaisen tennisässän Novak Djokovicin vuoden alusta alkanut yhteistyö tuotti erinomaista satoa heti ensimmäisenä kesänä. Djokovic voitti Wimledonin ATP-turnauksen ja sijoittui toiseksi Peugetin kotikentällä, Ranskan avoimissa eli Roland Garros –turnauksessa Pariisissa. Saavutukset nostivat Djokovicin ykköspaikalle tennismaailman ATP-rankingissa. Erityisesti Kiinassa hyvin tunnettu Djokovic on esiintynyt myös paikallisissa Peugeot 2008:n tv- ja lehtimainoksissa. Euroopassa Djokovic on antanut kasvot Peugeot 208:lle. ”Minun silmissäni Peugeot kuvastaa ranskalaista eleganssia, hienostuneisuutta ja tietynlaista elämisen taidetta”, Djokovic kuvaa.

Maan Auto Oy  / Peugeot- viestintä