Peugeotin huhtikuun kuukausitiedote

- Peugeot 2008:n globalisaatio etenee Brasiliassa

- PSA saavutti 730 euron säästöt tuotettua autoa kohti

- Le Bistrot du Lion ­– Peugeotin ravintola-auto on syntynyt

Peugeot on yli viidenneksen kasvu-uralla Suomessa

Peugeot 308:n suosio näkyy myös koko merkin hyvänä menestyksenä Suomen automarkkinoilla. Peugeotin kolmen kuukauden kasvu on 22,2 % verrattuna tammi-maaliskuuhun 2014. Peugeoteja on myyty kolmessa kuukaudessa jo 804 kappaletta, kun viime vuonna luku oli 658. Merkin markkinaosuus alkuvuoden aikana on 2,8 prosenttia. Peugeot 308:n myynti on samaan aikaan lähes kaksinkertaistunut 363 autoon (+82,4 %). Muita kasvun vetureita ovat olleet Peugeot 208 sekä uudistunut Peugeot 508.

PSA kasvattaa 3-sylinteristen turbomoottorien tuotantoa

PSA Peugeot Citroën modernisoi moottoritehtaansa Tremeryssa Koillis-Ranskassa lisätäkseen kolmisylinteristen turbomoottoriensa valmistuskapasiteettia. Suosittujen moottorien tuotantomäärä vuodessa lisääntyy jopa 200 000:lla. Moottoria käyttävät jo Peugeotit 208, 2008, 308 ja 3008 sekä sisarmerkki Citroënilla C3, C4, C4 Cactus ja C4 Picasso sekä myös DS 3 ja DS 4. Investoinnit toteutetaan parantamalla tuottavuutta ja tuotantotekniikkaa, ja tehtaan työpaikkojen määrä säilyy ennallaan noin 3700:ssa.

Peugeot 2008:n globalisaatio etenee Brasiliassa

Suuren suosion Euroopassa ja Kiinassa saavuttanut Peugeot 2008 valloittaa nyt uutta mannerta, kun mallin tuotanto käynnistyi Brasilian Porto Realissa maaliskuun puolivälissä. Tuotannon aloitus on luontevaa jatkoa pienen SUV-mallin maailmanvalloitukselle, sillä auton ovat yhdessä suunnitelleen PSA:n muotoilutiimit Ranskassa, Kiinassa ja Brasiliassa. Tähän mennessä 2008 on jo ylittänyt PSA:n odotukset, sillä autoja on valmistettu jo 286 000 kappaletta. Malli on kerännyt myös kymmenkunta autoalan palkintoa muun muassa Italiassa, Espanjassa, Ranskassa ja Turkissa.

PSA saavutti 730 euron säästöt tuotettua autoa kohti

Peugeotin emoyhtiön PSA Peugeot Citroënin viime vuonna saavuttaman voitollisen tuloksen takaa löytyy eräs merkittävä tekijä. Yhtymä onnistui pudottamaan yhtä autoa kohti laskettuja tuotantokustannuksia peräti 730 eurolla. Tavoite oli 600 euron pudotus. Automotive News Europen haastattelema pääjohtaja Carlos Tavares selittää saavutusta monen eri tekijän yhdistelmällä suunnittelusta ja valmistuksesta aina autonmyyntiin saakka. ”Merkittävimmät edistysaskeleet otettiin autonvalmistuksessa erityisesti tehtaillamme Ranskassa. Kehitimme logistiikkaa, valmistuslinjojen laatua, vähensimme uusintatyövaiheiden tarvetta ja säästimme energiasta”, hän kertoo. PSA tavoittelee vielä 500 euron lisäsäästöjä jokaista valmistuvaa autoa kohden vuoteen 2018 mennessä.

Le Bistrot du Lion ­– Peugeotin ravintola-auto on syntynyt

Tällä viikolla käynnistyvillä Milanon muotiviikoilla nähdään uusi Peugeot-malli ­– nimittäin leijonalogoa kantava ravintolarekka Le Bistrot du Lion. Peugeot Design Labin suunnittelema herkullinen konsepti siirtyy seuraavaksi Expo Milano –maailmannäyttelyn Ranskan osastolle, jossa se yhdistää kaksi ranskalaisen kulttuurin ja Peugeotin peruspilaria: maittavan keittiötaidon ja laadukkaan autonvalmistuksen. Hyvin muunneltavassa ja kokoaan vaihtelevassa ravintola-autossa on tilaa jopa 30 ruokailijalle, kahvila ja keittiötilat, jotka on sijoitettu niin lähelle asiakkaita kuin mahdollista. Konseptiin voi tutustua Expo Milanossa koko 6 kuukautta kestävän maailmannäyttelyn ajan.