Peugeotin huhtikuun kuukausitiedote

-        Tapiolan Lämpö valitsi Peugeotin uudeksi automerkikseen

-        Peugeot avasi digitaalisen Drive to Tennis -palvelualustan

-        Peugeot antoi nimen kalalle ja koppakuoriaiselle Amazonilla

Peugeot Boxerin myynti lähes kaksinkertaistui alkuvuonna

Uusia Peugeot-henkilöautoja myytiin tammi-maaliskuussa 675 kappaletta, ja markkinaosuus on 2 prosenttia. Uusia pakettiautoja myytiin maaliskuussa 21 eli kolmannes enemmän kuin maaliskuussa 2015. Kolmen kuukauden jälkeen Peugeot-pakettiautojen myynti on 73,1 prosentin kasvussa 90 myydyllä autolla. Ansio tästä kuuluu paljolti monikäyttöiselle ja suorituskykyiselle Peugeot Boxerille, jonka osuus myynnistä on viisi kuudesosaa eli 75 kappaletta. Boxerin kysyntä on alkuvuoden jälkeen 97,4 prosentin kasvussa.

Peugeot 208 on viidenneksen kasvuvauhdissa Euroopassa

Peugeot 208 oli tammi-helmikuussa Euroopan 5.myydyin henkilöautomalli 39 893 kappaleen menekillään. Tämä tarkoittaa 20,2 prosentin myynnin kasvua verrattuna alkuvuoden 2015 lukuihin. Peugeot 308 ylsi jälleen hyvään tulokseen 32 262 myydyllä autolla ja 11. sijallaan 50 kysytyimmän mallin listalla. Mallin myynti kasvoi 17,2 prosenttia, ja kahden vuoden helmikuun kuukausimyyntejä verrattaessa peräti 27,8 %. Myös Peugeot 2008 on säilyttänyt asemansa hyvin, sillä malli oli maanosan 18. myydyin tammi-helmikuussa (25 376 kpl, + 7,1 %), JATO Dynamicsin kokoamat autokaupan tunnusluvut osoittavat. Peugeot nousi viime vuonna Euroopan vähäpäästöisimmäksi automerkiksi ohi Renaultin: uusien Peugeot-mallien keskimääräinen CO2-päästötaso on enää 103,5 g/km ja Suomessakin vain 108,6 g/km. Toiseksi sijoittui Citroën 105,7 gramman päästötasolla.

Tapiolan Lämpö valitsi Peugeotin uudeksi automerkikseen

Espoossa toimiva Tapiolan Lämpö Oy on valinnut Peugeotin autobrändikseen, ja yritys täydentää kalustoaan noin tusinalla uudella Peugeot Boxerilla ja Partnerilla. Autot toimittaa Länsiauto Oy, jonka hyvä asiakastyöskentely ja Tapiolan Lämmön aikaisemmat positiiviset kokemukset Peugeoteista ratkaisivat kaupan ranskalaismerkin hyväksi. Autoja käytetään kiinteistönhuollon eri tehtävissä, joissa Peugeotien näppärä käsiteltävyys, riittävät tilat, suorituskyky kaupunkiliikenteessä ja kaiken kruunaava taloudellisuus pääsevät oikeuksiinsa. Partnerit tulevat yrityksen teknisten huoltomiesten käyttöön, jolloin mukana kulkevat näppärästi käsityökalut ja erilaiset talotekniset varaosat kuten hanat ja ilmanvaihtotarvikkeet. Boxerit palvelevat pihahuollon tehtävissä, ja autojen kyytiin mahtuvat vaivatta ruohonleikkurit ja siimaleikkurit sekä talvella kolat, lapiot ja hiekoitussepelilaatikot. Tapiolan Lämpö Oy:llä on noin sadan auton kanta, ja yritys pyrkii kasvamaan kannattavasti vähintään kaksinkertaiseksi vuoteen 2020 mennessä.

Peugeot avasi digitaalisen Drive to Tennis -palvelualustan

Tenniksen ATP-turnauskiertueen virallinen pääyhteistyökumppani Peugeot laajentaa tällä kaudella huomattavasti lajin näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Uusi digitaalinen palvelualusta Drive to Tennis löytyy osoitteella http://tennis.PEUGEOT.com sekä sosiaalisessa mediassa hashtagilla #DriveToTennis. Alustalla seurataan kaikkia ATP-kiertueen turnauksia, tarjotaan ainutlaatuisia pelaajahaastatteluja sekä viedään katsojat kirjaimellisesti kentän taakse eli tiloihin ja tilanteisiin, joihin tv-kamerat eivät normaalisti pääse. Tenniksen seuraajat ja fanit saavat palvelun kautta myös kontaktin Peugeotin nimeämiin lajilähettiläisiin ja voivat kommunikoida suoraan heidän kanssaan lajiin liittyvissä kysymyksissä.

Peugeot antoi nimen kalalle ja koppakuoriaiselle Amazonilla

Peugeotin tukema hiilinieluprojekti Amazonilla Brasiliassa on ollut menestys. Peugeotin tuella on hankittu 1800 hehtaaria luonnonvaraista sademetsää, joka on suojeltu biodiversiteetin turvaamiseksi vuodesta 2009 lähtien. Alueella tavataan jopa 250 eri puulajia hehtaarilla. Projektin toinen osa koostuu 1970 hehtaarin käsitellystä metsä- ja viljelyalueesta, jota ollaan palauttamassa takaisin luonnontilaan. Metsäkadon pysäyttämiseksi alueelle on istutettu yli 50 paikallista puulajia. Suojelutyö on myös tuonut nopeita tuloksia, sillä alueelle ovat palanneet muun muassa maaperän kunnossapidon kannalta olennaisen tärkeät termiitit sekä sademetsän kissapedot, jaguaarit. Tutkimuksissa on löydetty myös uusia eläinlajeja kuten kala, joka sai tieteelliseksi nimekseen Hyphessobrycon peugeoti sekä kovakuoriaislaji, joka ristittiin nimellä Hansreia Peugeoti.

Lehdistöpäällikkö