Peugeotin joulukuun kuukausitiedote

• Uusi Peugeot Traveller esillä Genevessä maaliskuussa

• Sébastien Loeb osallistuu Peugeotilla Dakar-aavikkoralliin

Pörhön Autoliike Rovaniemi on Vuoden Peugeot-jälleenmyyjä 2015

Päättyvän vuoden parhaat suoritukset Peugeot-myyntiverkostossa on palkittu. Vuoden parhaana jälleenmyyjänä palkittiin Pörhön Autoliikkeen Rovaniemen toimipiste. Palkinnon nouti myyntipäällikkö Heikki Kraatari. Parhaana henkilöautomyyjänä palkittiin Henni Wimberg LänsiAuto Oy:n Espoon liikkeestä ja parhaana hyötyajoneuvomyyjänä Arto Tolonen Autokeskus Oy:n Raision toimipisteestä. Erikoismaininnan vuoden innovatiivisimmasta markkinoinnista nouti Veljekset Laakkonen Oy:n Kuopion Peugeot-myyntitiimi.

Peugeot on yli 200 henkilöautoa viime vuotta edellä

Peugeotin suosio Suomen henkilöautomarkkinoilla on jatkunut vankkana vuoden loppua kohden. Tammi-marraskuun välillä on myyty 2573 uutta Peugeotia (marraskuussa 181 kpl), ja merkin markkinaosuus on 2,55 prosenttia. Peugeot on 8,7 prosentin kasvussa verrattuna tammi-marraskuuhun 2014 ja tuolloin myytyihin 2366 uuteen henkilöautoon. Peugeot on näillä luvuilla maan 12. suosituin henkilöautomerkki ja myydyin ranskalainen merkki Suomessa. Peugeot 308:n myynti on samaan aikaan lisääntynyt 939 autoon (+30,1 %). Pakettiautokaupassa Peugeot Boxereita on myyty yhteensä 149 kappaletta, mikä tarkoittaa 49 prosentin kasvuvauhtia.

Peugeot on vahvasti esillä Pariisin ilmastokokouksessa

PSA Peugeot Citroën tarjosi Pariisin ilmastokokouksen ajan asiakkailleen ja kaikille kiinnostuneille mahdollisuuden koeajaa markkinoiden vähäpäästöisimpiä henkilöautoja ja kulkuneuvoja. PSA:n päämajan yhteyteen Pariisissa on perustettu väliaikainen ekoajamisen koulutuskeskus, jossa voi hypätä 20 minuutin testilenkille esimerkiksi Peugeot iOnin tai Partnerin ratissa. Kokeiltavana ovat myös Peugeot-sähköpolkupyörät sekä e-Vivacity-säköskootteri. Eniten huomiota saavat myös PSA:n valmistamat bensiini- ja dieselautomallit, joiden CO2-päästöt jäävät alle 100 gramman tasolle. Syyskuun loppuun mennessä valmistetun PSA:n automalliston keskimääräinen CO2-päästötaso oli enää 105,5 grammaa kilometrillä.

PSA luokiteltiin Ranskan luotettavimmaksi ilmastotiedon lähteeksi

PSA Peugeot Citroënin sijoittajilleen ja yhteistyökumppaneilleen tarjoama ilmastonmuutokseen liittyvä informaatio on arvioitu Ranskan luotettavimmaksi. Arvio teki kansainvälinen, voittoa tavoittelematon CDP-järjestö (Carbon Disclosure Project), jonka tavoitteena on kestävän taloudellisen toimintamallin edistäminen. PSA:n ansioksi luettiin hiilipäästöjen sekä käytetyn energian määrän raportointi CDP:n ilmastonmuutosohjelman periaatteiden mukaisesti. Tietojen oikeellisuus on vahvistettu puolueettoman evaluoinnin avulla. PSA:n raportoinnille on myönnetty 100 pistettä eli korkein mahdollinen pistemäärä.

Uusi Peugeot Traveller esillä Genevessä maaliskuussa

PSA Peugeot Citroënin ja Toyotan yhteistyö pakettiauto- ja tila-automarkkinoilla syvenee. Maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä esitellään kolme uutta automallia yksityis- ja yrityskäyttöön. Peugeotin mallinimi uutuustuotteelle on Traveller, joka muiden uutuusmallien kanssa valmistetaan PSA:n tehtaalla Ranskan Sevelnordissa. Citroën myy mallinsa Spacetourer- ja Toyota Proace-nimellä. Mallien tekniset ratkaisut, moottorit ja varusteet ovat yhtenevät, mutta kukin automerkki luo omalle tuotteelleen itsenäisen ja muista poikkeavan brändi-ilmeen. ”Uutta ja tehokasta perusrakennetta hyödyntämällä voimme tarjota asiakkaillemme maailmanlaajuisesti nykyaikaisia ja luokassaan poikkeuksellisen kilpailukykyisiä tuotteita”, PSA:n kehitys- ja strategiajohtaja Patrica Lucas sanoo.

Sébastien Loeb osallistuu Peugeotilla Dakar-aavikkoralliin

Yhdeksänkertainen rallin maailmanmestari Sébastien Loeb osallistuu urallaan ensimmäistä kertaa Dakar-aavikkoralliin. Kilpailu starttaa 2.1.2016 Argentiinan Buenos Airesista ja päättyy 14 päivä myöhemmin Bolivian Rosarioon. Peugeot osallistuu kisaan neljän mestarin Dream Teamilla, sillä mukana ovat Loebin lisäksi Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz sekä Cyril Despres. Kalustona on Peugeot 2008 DKR. Joukon menestynein on Dakar-rallin jo 11 kertaa voittanut Peterhansel. Kuusi voitoista on tullut autolla, viisi moottoripyörällä. ”Dakar on aina ollut yksi kiinnostuksen kohteistani. Kyse on tosi pitkästä, kahden viikon pituisesta kilpailusta, joka vaatii kestävyyttä pitkillä etapeilla”, Sébastien Loeb painottaa.

Suomalaisista rallissa mukana tukevana vuonna on Mikko Hirvonen.