Peugeotin maaliskuun kuukausitiedote

-        Sebastien Loeb osallistuu rallicross-sarjaan Peugeot-kalustolla

-        208. Peugeot 208 R2 –malli toimitettiin asiakkaalle

Boxer vetää Peugeotin pakettiautokauppaa kasvuun

Uusia Peugeot-henkilöautoja on myyty tammi-helmikuussa 499 kappaletta, ja markkinaosuus on 2,3 prosenttia. Uusia pakettiautoja myytiin helmikuussa 37 eli lähes kaksi kertaa enemmän kuin helmikuussa 2015. Kahden kuukauden jälkeen Peugeot-pakettiautojen myynti on 91,7 prosentin kasvussa. Ansio tästä kuuluu Peugeot Boxerille, joita on myyty yhteensä 56 kappaletta (+124 %). Nykyisellä myyntitahdillaan Boxer hengittää kysynnässä jo Toyota Hiluxin niskaan, sillä eroa on enää kolmen auton verran.

Peugeotit aloittivat vuoden 2016 vahvasti Euroopassa

Peugeot 208 oli tammikuussa Euroopan 5.myydyin henkilöautomalli 19 419 kappaleen menekillään. Määrä nousi yli 3000 autolla tammikuusta 2015, jolloin mallin sijoitus myydyimpien autojen listalla oli 8. Myös Peugeot 308 ylsi jälleen hyvän tulokseen 15 229 myydyllä autolla ja 14. sijallaan 50 kysytyimmän mallin listalla. Vuosi aikaisemmin myyntimäärä oli 14 253, millä saavutettiin 15. suosituimman automallin asema. Kaikkiaan Euroopassa myytiin vuoden ensimmäisen kuukauden aikana 65 894 Peugeot-henkilö- ja tavara-autoa eli hieman vajaa 2200 enemmän kuin tammikuussa 2015, JATO Dynamicsin kokoamat myyntiluvut osoittavat.

Sebastien Loeb osallistuu rallicross-sarjaan Peugeot-kalustolla

Yhdeksänkertainen rallin maailmanmestari Sebastien Loeb osallistuu Team Peugeot Hansenin väreissä tämän kauden rallicrossin MM-sarjaan. FIA World Rallycross Championship käynnistyy Portugalista 15.4 ja päättyy Argentiinaan 27.11. Loeb parinaan Timmy Hansen ajaa kilpasarjan 550-hevosvoimaisella 208 WRX Supercarilla. ”Rallicross on minulle jotakin aivan erilaista. Auto ja tämän kaltainen kilpastrategia ovat itselleni täysin uusia, joten minulla on paljon oppimista. Toivon olevani kisakunnossa mahdollisimman pian”, Loeb kommentoi uutta aluevaltaustaan. Hän on jo testannut WRX-kalustoa Hansenin kanssa tämän kotiseudulla Ruotsin Åressa.

208. Peugeot 208 R2 –malli toimitettiin asiakkaalle

Peugeot Sportin eniten myytävä automalli 208 R2 saavutti helmikuussa yhden rajapyykin, kun mallin 208. yksilö toimitettiin asiakkaille. Ostaja oli Chilessä toimiva Team Joker, jonka kalustoon kuului jo ennestään kolme vastaavaa autoa. Tiimi ajaa Peugeot-kalustolla Chilen kansallista rallin mestaruussarjaa. 208 R2 esiteltiin vuona 2012, ja myyntiin se tuli seuraavana vuonna. Jo ensimmäisen vuoden aikana autoa myytiin sata kappaletta, ja toistaiseksi mallia on toimitettu 20 maahan, muun muassa Norjaan, Ruotsiin, Puolaan ja muihin Keski-Euroopan maihin sekä Japaniin, Argentiinaan ja Senegaliin. Suomessa Peugeot kilpa-autot ja niiden varaosat myy Karkkilassa toimiva Auto-Kehä Oy.

Lehdistöpäällikkö