Peugeotin syyskuun kuukausitiedote

-        Peugeotin pakettiautojen kasvu vain vahvistuu

-        Suosituimmat Peugeotit menestyvät mainiosti luokissaan Euroopassa

-        Maxime Picat: ”3008 on juuri sitä, mitä asiakkaat haluavat”

-        Peugeot mukana Kuusamon koskikisassa

-        Uusi tehdas Kiinassa keskittyy suosittuihin SUV-malleihin

-        PSA hakee miljoonamyyntiä Kiinasta ja Kaakkois-Aasiasta

Peugeotin pakettiautojen kasvu vain vahvistuu

Uusia Peugeot-henkilöautoja ensirekisteröitiin tammi-elokuussa 1804 kappaletta, ja markkinaosuus on 2,2 prosenttia. Henkilöautokysyntä lisääntyi elokuun aikana 254 kappaleeseen eli peräti 46 prosenttia elokuusta 2015. Uusia pakettiautoja ensirekisteröitiin kahdeksassa kuukaudessa 194 kappaletta eli jo 40,6 % enemmän kuin vastaavaan aikaan 2015. Markkinaosuus nousi 2,2 prosenttiin ja vei Peugeotin maan 9. suosituimmaksi pakettiautomerkiksi. Monikäyttöisen Peugeot Boxerin osuus leijonamerkin pakettiautoista oli 126 kappaletta. Boxerin kysyntä on 16,7 prosentin kasvussa. Expertin kasvuluku on peräti 85,2 % yhteensä 50 myydyllä autolla.

Suosituimmat Peugeotit menestyvät mainiosti luokissaan Euroopassa

Peugeotin suosikkimallit 208, 308 sekä 2008 ovat omien luokkiensa kärkimalleja Euroopassa tammi-kesäkuun välisenä aikana, Automotive Newsin kokoamat luokkakohtaiset myyntiluvut kertovat. B-segmentissä (Subcompact) Peugeot 208 on 5. suosituin 138 552 kappaleella (+14,1 %). C-segmentin Compact-luokassa 308 on niin ikään 5. sijalla, sillä autoja ensirekisteröitiin kesäkuun loppuun mennessä 114 189 (+11 %). Pienten SUV- ja Crossover-mallien segmentin myyntikakkonen oli Peugeot 2008: autoja ensirekisteröitiin puolessa vuodessa 95 979 kappaletta (+ 12,6 %).

Maxime Picat: ”3008 on juuri sitä, mitä asiakkaat haluavat”

Pariisin autonäyttelyssä lokakuussa ensiesiteltävä Peugeot 3008 –katumaasturi on kerännyt runsaasti ennakkohuomiota, eikä syyttä: ”Halusimme lanseerata todellisen SUV-luokan mallin, joka vastaa kysyntään Euroopassa ja koko maailmassa. SUV-tyylinen 3008 on juuri sitä, mitä asiakkaat haluavat”, PSA:n Euroopan-toimintojen johtajaksi syyskuun alusta siirtynyt Maxime Picat toteaa Automotive News Europen haastattelussa. Ennen uutta tehtäväänsä Picat toimi Peugeotin toimitusjohtajana. ”Monet 2008- ja 308-malleissa esitellyistä parannuksista autojen laadussa, muotoilussa, polttoainetehokkuudessa ja ajomukavuudessa on viety uudelle tasolle 3008:ssa”, Picat sanoo.

Peugeot vahvasti mukana koskien valloituksessa Kuusamossa

Suomen Koskenlasku ja Melonta ry:n perinteinen koskenlaskukilpailu Kuusamossa oli tänä vuonna pääyhteistyökumppanin mukaan nimeltään Peugeot River Rafting 2016. Kilpailussa vuolaana virtaavia Kuusamon erämaakoskia lasketaan alas 6 – 9 hengen joukkueena suurella kumilautalla kilpaa meloen. Runsasvetisissä laskuissa järjestetyn kilpailun miesten sarjan voitti Team Harriniva, naisten sarjan Routa Rafting ja firmasarjan Team Peugeot.

Uusi tehdas Kiinassa keskittyy suosittuihin SUV-malleihin

PSA:n ja kiinalaisen Dongfengin yhteisyritys DPCA (Dongfeng Peugeot Citroën Automobile) on avannut yhtiön neljännen kokoonpanotehtaan Kiinan Chengdussa. Tehtaan kapasiteetti on 300 000 uutta autoa vuodessa, ja sen ensimmäinen tuote on Peugeot 4008. Tehdas käyttää PSA EMP2-pohjarakennetta ja keskittyy täysin SUV-malleihin, jotka muodostavat lähes 40 prosenttia Kiinan automarkkinoista. SUV-luokassa kysyntä on lisäksi kasvanut 44 prosenttia vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla. DPCA:lla on ennestään kolme autotehdasta Wuhanissa Keski-Kiinassa sekä moottori- ja vaihteistotehdas Luoteis-Kiinan Xiangyangissa.

PSA hakee miljoonamyyntiä Kiinasta ja Kaakkois-Aasiasta

Uusi Chengdun tehdas tukee vahvasti PSA-yhtymän Push to Pass –strategiaa, jossa yhtymä tavoittelee miljoonan uuden auton myyntiä Kiinassa ja Kaakkois-Aasiassa vuonna 2018. Vuoteen 2018 mennessä Kiinassa esitellään viisi uutta SUV-mallia ja vuoteen 2020 mennessä yhteensä 18 uutta automallia. Viime vuonna joka neljäs PSA:n valmistama auto myytin Kiinassa, kun Euroopan osuus oli 63 prosenttia. Kiinan kasvava markkina-alue tarjoaa edelleen tilaisuuksia lisätä myyntiosuuksia, sillä vasta 75 kiinalaista tuhannesta omistaa auton. Lisäksi maan keskiluokan ennustetaan kaksinkertaistuvan 220 miljoonaan ihmiseen vuoteen 2022 mennessä.

Avainsanat: