Peugeotin syyskuun kuukausitiedote

-        Edistyksellinen Peugeot 208 HYbrid Air esillä Pariisin autonäyttelyssä

Peugeot Road Show – uusin mallisto ajettavissa

Personoimalla voit räätälöidä itsellesi erottuvan Peugeot 108:n

Peugeot 108 rynnistää Suomen pikkuautomarkkinoille houkuttavan hinnoittelun ja vahvan varustelun voimin. Vahvaa varustelua tukee laaja yksilöintitarjonta: kuusi erilaista personointia antavat ostajalle mahdollisuuden räätälöidä itselleen juuri oman näköinen 108. Personointisarjan hinta on vain 298 euroa. Malliston alkaen-hinta on vain 12 391 euroa (108 Access e-VTi 68 3 ov). 5-ovisena sama auto maksaa ainoastaan 400 euroa enemmän. Malliston kallein versio – 108 Allure VTi 68 ETG Automaatti – maksaa 17 859 euroa, mutta halvimmillaan automaattivaihteistoon pääsee tutustumaan jo alle 15 000 euron ostohinnalla. Personoitu TOP!-avoversio älypuhelimen ja auton 7” kosketusnäytön yhdistävällä tekniikalla (mirror screen) varustettuna on saatavissa varsin edulliseen hintaan 16 231 euroa. 108:n varustetasot ovat Access, Active ja Allure. Jo Access-tason autoissa auton vakiovarustelu sisältää esimerkiksi ESP-ajovakauden hallinnan, LED-huomiovalot, 6 turvatyynyä, Isofix-kiinnityspisteet takapenkillä, lämmitettävän takalasin pyyhkimineen, ajotietokoneen ja mäkilähtöavustimen.

Peugeot 308 –farmarin myynti pääsi täyteen vauhtiin Suomessa

Vuoden Auton Peugeot 308:n farmariversion myynti pääsi toden teolla käyntiin Suomessa syyskuun alussa. SW-hinnasto alkaa 21 535 eurosta, ja yhteensä moottori- ja varustevaihtoehtoja on tarjolla 16 kappaletta. 308 SW:n valtteina ovat esimerkiksi lähes kaikkia kilpailijoitaan suurempi 610 litran tavaratila sekä uusi kolmisylinterinen ”Ihmemoottoriksi” julkisuudessa kutsuttu PureTech-bensiiniturbomoottori. Ihmemoottori tarjoaa alhaisen kulutuksen (CO2-päästö 109 g/km), värinättömän käynnin ja laajan käyttöalueen samassa tehokkaassa paketissa. Saatavana on myös kolme dieselmoottorista vaihtoehtoa, joiden päästöt vaihtelevat vain 95–108 gramman välillä.

Peugeot 2008 kirjautti Euroopan komeimmat kasvuluvut

Peugeotin kompaktimallien kysyntä jatkuu vilkkaana Euroopassa. Vuoden 1. puoliskolla Peugeot 2008 oli maanosan toiseksi myydyin malli pienten SUV- ja crossover-mallien luokassa 73 452 autolla, Euroopan autokauppaa seuraava JATO laskee. Heinäkuussa mallin myyntitilastoihin kirjattiin vielä lähes 11 000 autoa lisää. Viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna Peugeot 2008 on lisännyt myyntiään huimat 362 prosenttia ­– enemmän kuin mikään toinen yksittäinen automalli Euroopan markkinoilla. Toinen menestyjä on Peugeot 308, jota tammi-heinäkuun aikana myytiin yhteensä 91 505 kappaletta. Myynnin kasvu oli 63 prosenttia, ja 308 oli kompaktiautojen kokoluokassa Euroopan 5. suosituin.

Peugeot 205 GTi:n 30 vuotta juhlitaan mittavalla kokoontumisajolla

Sunnuntai 14.9 on merkkipäivä Sochauxin Peugeot-museossa. Ranskan 205 GTi –kerho (205 GTi Club de France) on kutsunut paikalle 205 kappaletta Peugeot 205 GTi –autoja kuljettajineen juhlistamaan mallin 30-vuotissyntymäpäivää. Kerhoon kuuluminen ei kuitenkaan ole ennakkoedellytys syntymäpäiville osallistumiseen, vaan kaikki 205 GTi:llä ajavat ovat tervetulleita. Kokoontumisajoon kuuluu myös tutustuminen Aventure Peugeot Museumin vaihtuvaan näyttelyyn, joka tällä kertaa esittelee Peugeot-konseptimalleja 30 vuoden ajalta. Näyttely on auki Sochauxissa sunnuntaihin 21.9. saakka.

Innovatiivinen Peugeot 208 HYbrid Air esillä Pariisin autonäyttelyssä

Peugeot on ensimmäisenä autonvalmistajana tuomassa markkinoille todellisen säästöinnovaation, paineilmahybriditeknologian, jonka turvin on mahdollista valmistaa niin sanottu ”kahden litran auto”. Innovaatiota esitellään Pariisin autonäyttelyssä (4.-19.10) nähtävässä Peugeot 208 2L HYbrid –konseptimallissa. Teknologia perustuu paineilman liikuttaman hydrauliikkaöljyn käyttämiseen auton kuljettamisessa, ja se sopii erityisesti pienempiin automalleihin. Yhdessä uusien korimallien tuoman painonsäästön kanssa tekniikalla voidaan toteuttaa ainoastaan kaksi litraa sadalla kilometrillä kuluttavia automalleja vuoteen 2020 mennessä. Esimerkiksi Pariisissa nähtävä prototyyppi painaa enää 860 kiloa, kiitos alumiinin ja hiilikuidun käytön korirakenteissa.

Peugeot Road Show – uusin mallisto ajettavissa

Peugeot mallisto on tuoreempi kuin koskaan. Juhlistaakseen laajasta uudistunutta mallistoa Peugeot on lähtenyt tien päälle. Koeajettavissa on 10 mallia, 208 GTi:stä ja muusta henkilöautomallistosta aina Peugeot Boxer -matkailuautoon saakka. Kiertueen aikataulu on nähtävissä osoitteessa www.peugeot.fi.