Peugeotin toukokuun kuukausitiedote

• Armoton kulutustesti osoitti uudistuvan Peugeot 208:n säästöpotentiaalin

• PSA lisää kompaktimalliensa tuotantoa Euroopassa kesän aikana

• PSA:n liikevaihto nousi alkuvuonna lähes 5 prosenttia Kiinan imussa

Yli tuhatsata myytyä uutta Peugeotia vuoden ensimmäisellä kolmanneksella

Peugeotin hyvä veto kotimaan automarkkinoilla näkyy vahvasti alkuvuoden tuloksessa. Peugeotin neljän kuukauden kasvu on 18,8 % verrattuna tammi-huhtikuuhun 2014. Peugeoteja myytiin neljässä kuukaudessa yli tuhat kappaletta, tarkalleen 1054 autoa, kun viime vuonna luku oli 887. Merkin markkinaosuus alkuvuoden aikana on 2,7 prosenttia, mikä toi 13. suosituimman automerkin aseman. Peugeot 308:n myynti on samaan aikaan lähes kaksinkertaistunut 458 autoon (+97,4 %). Maan 30 suosituimman henkilöautomallin listalla Peugeot 308:n kasvuprosentti on 3. suurin tammi-huhtikuun välillä. Toukokuun puoliväliin mennessä Peugeotin rekisteröintiluku on ylittänyt 1100 kappaletta.

Armoton kulutustesti osoitti uudistuvan Peugeot 208:n säästöpotentiaalin

Peugeot rikkoi pienten tuotantoautojen tähänastiset kulutusennätykset uudistuvalla 208-mallillaan huhtikuun lopulla. Testi suoritettiin Peugeotin radalla Ranskan Belchampissa puolueettoman UTAC-testi- ja luokittelulaitoksen valvonnassa. Vakiovarusteisella 1,6-litraisella BlueHDi 100 S&S -dieselmoottorilla varustettu auto selvitti 2152 kilometrin pituisen ja 38 tuntia kestäneen testimatkan vain 43 polttoainelitralla. Sadan kilometrin matkalla dieseliä kului siis vain uskomattomat 2 litraa. Auto oli varustettu 5-vaihteisella käsivalintaisella vaihteistolla, ja kuljettajia vaihdettiin 3­–4 tunnin välein. Suorituskykyä on tehostettu aerodynamiikkaa parantavalla takaspoilerilla sekä erittäin alhaisen vierintävastuksen Michelin Energy Saver + -renkailla. Varustelu on saatavana myös normaaleihin 208:n asiakasmalleihin.

Kulutustestistä on julkaistu video osoitteessa https://www.youtube.com/watch?v=gw6rUSYYFFw

PSA lisää kompaktimalliensa tuotantoa Euroopassa kesän aikana

PSA vastaa pikatahdilla Euroopan virinneeseen autokysyntään lisäämällä kompaktimallistonsa tuotantolukuja. Euroopassa valmistetaan yli 60 000 autoa suunniteltua enemmän elokuun loppuun mennessä. Tuotantomäärä kasvaa aiotusta noin 10 prosentilla. Peugeot-mallistossa kapasiteetin kasvattamisesta hyötyvät erityisesti 208, 2008, 308 sekä 308 SW –farmarimalli. Vilkastuvasta kysynnästä hyötyvät vastaavasti myös PSA:n ranskalaiset moottori- ja vaihteistotehtaat sekä kymmenet alihankkijat.

PSA:n liikevaihto nousi alkuvuonna lähes 5 prosenttia Kiinan imussa

PSA Peugeot Citroënin liikevaihto nousi tammi-maaliskuun välillä 4,6 prosenttia, sillä yhtymän autotoimitukset Kiinassa lisääntyivät. Yhtymän myynti kohosi 13,7 miljardiin euroon. PSA tähtää Kiinassa tänä vuonna 800 000 myytyyn ajoneuvoon, kun viime vuonna luku oli 700 000. Vuoteen 2020 mennessä myynti on määrä kaksinkertaistaa 1,5 miljoonaan autoon. PSA:n liittolainen Kiinassa on Dongfeng Group, joka omistaa 14 prosentin osuuden PSA:sta.