Uudistunut Peugeot 5008 tila-auto Frankfurtin autonäyttelyssä 2013

Uudistuneen 5008:n etupää on päivitetty Peugeotin nykyisen muotoilulinjan mukaiseksi. Teknisen näköiset valoumpiot antavat keulalle voimaa ja huippuversioissa niissä on automaattisella tasonsäädöllä varustetut kääntyvät ksenonvalot. Umpion alaosassa ovat LED-huomiovalo ja niin ikään LEDeillä toimiva suuntavalo. Alemman ilmanottoaukon molemmin puolin on C-muotoisessa kromikehyksessä etusumuvalo.

Peugeot on osoittanut 5008 tila-autollaan, että kompakteihin ulkomittoihin saa yllättävän suuret tilat viidelle ja jopa seitsemälle matkustajalle. Vaikka 5008:n esittelyn jälkeen markkinoille on tullut varteenotettavia kilpailijoita, on Peugeotin tavaratila edelleen suurin luokassaan. Viiden matkustajan kanssa voi kuljettaa 579 –678 litraatavaraa ja kahden matkustajan kanssa tavaratila on melkein pakettiautomainen 2,5 kuutiometriä.

Tilavuudestaan huolimatta 4,53 metrinpituinen ja 1,84 metrinlevyinen kori on hyvin aerodynaaminen, sillä ilmanvastuskerroin on muotoilun uudistusten jälkeen vain 0,29. Käytännöllisyyden ohella Peugeot 5008:n myyntivaltteihin kuuluukin erittäin hyvä ajettavuus.

Uudistuksen yhteydessä 5008:n etupää on päivitetty Peugeotin nykyisen muotoilulinjan mukaiseksi. Teknisen näköiset valoumpiot antavat keulalle voimaa ja huippuversioissa niissä on automaattisella tasonsäädöllä varustetut kääntyvät ksenonvalot. Umpion alaosassa ovat LED-huomiovalo ja niin ikään LEDeillä toimiva suuntavalo. Alemman ilmanottoaukon molemmin puolin on C-muotoisessa kromikehyksessä etusumuvalo.

Ajovalojen välissä on kapea Peugeotin muotokielen mukainen n.k. kelluva jäähdyttäjän säleikkö, joka on viimeistelty kromilla koko leveydeltään. Keulan mataluutta korostaa leveä, pidemmälle sivuille ulottuva alempi ilmanottoaukko.

Peugeot 5008 on keskikokoisten tila-autojen luokassa todella pienellä kulutuksella kulkeva vaihtoehto, sillä taloudellisimman mallin (5008 1,6 e-HDi 115 ETG 6) yhdistetty kulutus on vain 4,2 l/100 km ja CO2-päästöt 109 g/km.

Suomeen uudistunut Peugeot 5008 tila-auto rantautuu tammikuussa 2014.

Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303