UUSI AUTOVERO ALENTAA KOKO PEUGEOT-HENKILÖAUTOMALLISTON HINTOJA

Tammikuun alussa voimaan astunut autoveron alennus näkyy koko Peugeot-mallistossa edullisempia suositushintoina. Veromuutos koskee autoja, joiden hiilidioksipäästö on enintään 140 g/km ja kaikki Peugeot-henkilöautot kuuluvat tähän vähäpäästöisten ryhmään.

Uusien autojen autovero määräytyy hiilidioksipäästöjen (CO2) perusteella. Hallitusohjelman mukainen autoveron muutos on voimakkaasti ympäristöohjaava. Mikäli auton ilmoitettu EU-yhdistetyn mukainen CO2-päästö ylittää 140 g/km, asiakas ei hyödy verouudistuksesta.

Kaikki mallit verohelpotuksen piirissä

Enimmillään autovero putoaa Peugeot-mallistossa 648 € ja keskimääräisesti 303 €. Suomen 25 eniten rekisteröidyn automerkin joukossa vain Peugeot ja Citroën hyötyvät koko henkilöautomalliston osalta uudesta verosta. Peugeot-malliston pienimmän päästöluvun kirjauttaa Peugeot 208 Blue HDi 100, jonka CO2-arvo on vain 79 g/km. Malliston 125 henkilöautosta peräti 111 on pienipäästöisempiä kuin Suomessa myytävien henkilöautojen keskimääräinen päästö 124 g/km.

270 hevosvoimaa – vain 139 g /km

Terävimpänä osoituksena Peugeotin energiatehokkaista moottoreista on 308 GTi-mallin 270-hevosvoimainen voimanpesä. 1.6-litraisen moottorin litrateho (168 hv) on maailman korkeimpien joukossa tavallisista perheautoista puhuttaessa, mutta CO2-päästö on vain 139 g/km.