Kuluttajat haluavat hoitaa närästyksen helposti ja nopeasti

Kuluttajat haluavat hoitaa närästyksen helposti ja nopeasti Uusi pureskeltava happosalpaaja auttaa heti Närästys on yleinen vaiva, josta kärsii kuukausittain noin 1,2 miljoonaa suomalaista. Monille närästystä aiheuttavat muun muassa rasvainen ruoka, kahvi, alkoholi ja epäsäännölliset elämätavat. Lyhyen aikaa närästystä voi hoitaa ilman reseptiä saatavilla lääkkeillä, joista uusimpana markkinoille on tullut purutabletti. Taloustutkimuksen vuonna 2001 tekemän selvityksen mukaan kuluttajat pitävät närästyslääkkeiden tärkeimpinä ominaisuuksina vaikutuksen alkamisnopeutta ja pitkävaikutteisuutta. Myös haittavaikutusten vähäisyys on tärkeää. Närästyksen aiheuttaa ruokatorveen päässyt mahahappo ja se tuntuu poltteena ylävatsassa tai rintalastan takana. Usein suuhun nousee samalla hapanta nestettä tai karvasta makua. Joskus oireet on syytä tutkia "Hälyttävät oireet, kuten nielemiskipu, palan kiinni juuttumisen tunne ja laihtuminen ovat aina aihe närästyspotilaan tarkemmille tutkimuksille lääkärin vastaanotolla. Rasituksessa ilmaantuva rintakipu tulee myös aina tutkia. Näiden oireiden puuttuessa voidaan alle 50-vuotiaita närästyspotilaita kuitenkin varsin huoletta hoitaa oireenmukaisesti", ylilääkäri Martin Rasmussen Tampereelta toteaa. Närästyksen hoitoon on apteekissa tarjolla erilaisia itsehoitolääkkeitä. Vanhat närästyksen hoitoon käytetyt lääkkeet neutraloivat mahahappoa nopeasti mutta vaikutus kestää lyhyen aikaa. Uudet tehokkaat närästyslääkkeet - happosalpaajat - vähentävät hapon eritystä ja vaikuttavat pitkään. Yhdellä tabletilla selviää useimmiten koko päivän tai koko yön. Näiden happosalpaajien vaikutus alkaa noin 30 minuutissa. Yksi tabletti auttaa heti ja pitkään Pepcid Duo-purutabletti on uudenlainen närästyslääke, sillä siinä yhdistyvät vanhojen närästyslääkkeiden nopea ja uusien lääkkeiden pitkä vaikutus. Pepcid Duo sisältää sekä nopeasti vaikuttavia, mahahappoa neutraloivia aineita, että pitkään vaikuttavaa happosalpaajaa. Siksi Pepcid Duo auttaa närästysoireisiin välittömästi ja vaikutus kestää jopa 12 tuntia. Pepcid Duo on erityisen tervetullut uutuus sellaisille vanhojen närästyslääkkeiden käyttäjille, jotka ovat joutuneet ottamaan useita tabletteja päivässä pitääkseen närästyksen loitolla. Yhdellä purutabletilla on mahdollista saada välitön apu närästysoireisiin ja samalla koko päiväksi tai yöksi. Koska Pepcid Duo on purutabletti sen voi ottaa missä vain myös ilman vettä. Purutabletissa on raikas mintun maku. Pepcid Duo:n hinnat: 6 tabletin pakkaus 5,03 euroa ja 12 tabletin pakkaus 8,38 euroa. Pepcid Duo on myynnissä apteekeissa. Vinkki toimituksille, jotka kokoavat kesäapteekkiluetteloita: Kevään ja kesän suuret juhlat lähestyvät. Närästyksen ei kannata antaa pilata juhlamieltä, kunhan muistaa, että itsehoitovalmisteita käytetään tilapäisesti. [REMOVED GRAPHICS] Pakkauksen kuvan voi noutaa osoitteesta www.pharmacia.fi Lisätietoja: Ylilääkäri, LL, yleislääketieteen erikoislääkäri Martin Rasmussen Tampereen kaupungin sosiaali- ja terveystoimi Puh. 050-5526106 Tuoteryhmäpäällikkö, Tuomas Mattelmäki Pharmacia Oy Puh. (09) 8520 7235 tuomas.mattelmaki@pharmacia.com www.pharmacia.fi Pharmacia Corporation (NYSE:PHA) on kansainvälinen lääkeyritys, jonka pääkonttori sijaitsee Yhdysvalloissa, New Jerseyn osavaltiossa. Pharmacian palveluksessa on eri puolilla maailmaa 59 000 ihmistä, joista Suomessa työskentelee 110. Vuosittain uusien lääkkeiden tutkimus- ja kehitystyöhön käytetään yli kaksi miljardia dollaria. Keskeisimpiä tutkimus- ja terapia-alueita ovat syöpäsairaudet, tulehduskivut, keskushermoston sairaudet, silmäsairaudet, infektiosairaudet ja tupakoinnin lopettaminen. Vuonna 2001 Pharmacia oli sekä Suomessa että maailmalla kymmenen suurimman lääkeyrityksen joukossa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/18/20020418BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/18/20020418BIT00760/wkr0002.pdf