Philips ei näe tulevaisuutta kaarevalle televisiolle

”Kaareva television oli myyntikikka, jota kuluttajat eivät ole oikeasti halunneet. Tämän vuoksi tulemme poistamaan nämä tuotteet Pohjoismaiden tuotevalikoimastamme”, kertoo Philips-televisioiden takana olevan TP Visionin toimitusjohtaja Henrik Kyhl.

Ensimmäiset kaarevat televisiot esiteltiin kahden valmistajan toimesta vuotuisilla Las Vegasin CES-messuilla tammikuussa 2013.

”Tämän jälkeen suurin osa valmistajista on toki julkaissut kaarevia televisioita. Mutta vain estääkseen näitä kahta valmistajaa saamasta kilpailuetua”, Kyhl jatkaa.

Kodinelektroniikkamyyntejä tilastoivan GfK:n mukaan vain 6% Pohjoismaissa myytävistä televisioista vuoden 2016 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana oli kaarevia.

“Toki kaareva television näyttää hienolta huoneessa, jossa seinätkin ovat kaarevia, mutta harvempi meistä asuu tornissa”, jatkaa Kyhl.

Viimeiset kaarevat Philips-televisiot Pohjoismaissa ovat 55PUS8700 sekä 65PUS8700. Molemmat ovat varustettu Philipsin uniikilla Ambilightilla, joka vie katselukokemuksen uudelle tasolle ja luo lähes kolmiulotteisen vaikutelman.

Molemmat televisiot kykenevät  myös UHD-tarkkuuteen (Ultra High Definition, jota myös kutsutaan 4K:ksi) ja sisältävät uusimman Android TV-käyttöjärjestelmän. Tämä mahdollistaa Google Play-kaupan sekä Philipsin oman sovelluskaupan sovellusten lataamisen televisioon. Neliydinprosessori mahdollistaa myös pelien pyörittämisen.

Sisäänrakennettu äänijärjestelmä tukee Dolby Digital sekä Dolby Pro Logic2-tekniikoita. Virtual Surround Sound toistetaan 50W television viidestä television edessä ja takana sijaitsevasta kaiutinelementistä. Lisäominaisuuksista mainittakoon kaksipuoleinen, QWERTY-näppäimistöllä varustettu kaukosäädin, jolla voidaan EasyLink-ominaisuuden avulla käyttää myös muita televisioon kytkettyjä lisälaitteita.

Philips-televisioiden verkkosivut: www.philips.fi/TV

Lehdistömateriaali ja kuvat: http://www.tpvision.com/image-library/

Kuvateksti/Philips 55” ja 65” 8700-sarjan television kaarevalla ruudulla – nyt on viimeinen mahdollisuutesi saada se.

Kuvateksti/ Philips-televisioden Henrik Kyhl: “Kaareva televisio oli design-kikka, jota kuluttajat eivät ole oikeasti halunneet. Tämän vuoksi tulemme poistamaan nämä tuotteet Pohjoismaisesta tuotevalikoimastamme.”

Philips TV kontakti:
Henrik Kyhl