Uudistetut Philips Smart TV -tuotteet ovat entistä yhteisöllisempiä ja entistä henkilökohtaisempia

• Upouusi Social App -yhteisösovellus tekee mahdolliseksi TV:n katselun ja yhteisöpalveluiden käytön samanaikaisesti.
  • YouTuben elokuvavuokrauspalvelu on pian tarjolla myös Philips Smart TV:n kautta.
  • Philips Smart TV:ssä on panostettu nimenomaan käytettävyyteen.

Amsterdam, 30. elokuuta 2012. – TP Vision esitteli tänään Philips Smart TV -alustansa tuoreimmat lisäykset ja parannukset. Smart TV on nyt saatavilla useimmissa Philipsin TV-tuotteissa. "Social App" on uusi ominaisuus, joka yhdistää yhteisöpalvelukanavat ja TV:n ohjelmat, joten käyttäjät voivat seurata televisio-ohjelmia samalla kun seuraavat myös yhteisöpalveluiden keskusteluja. Social App -yhteisösovellus on nyt saatavilla Philips Smart TV:hen. Philips MyRemote-sovellukseen on syksyllä tulossa päivitys. Uudessa versiossa on Philips Wi-Fi Smart Screen, jonka avulla käyttäjät voivat ottaa mieliohjelmansa pääruudulta mukaansa iPhoneensa®tai iPadiinsä®.

Smart TV on nyt yhteisöllinen
Yhteisöviestimien käytön kasvu on ylittänyt kaikki odotukset. Facebookin ja Twitterin käyttöön on jo saatavilla Smart TV -sovelluksia, mutta tällä hetkellä käyttäjän on valittava, katsoako televisiota vai seuratako yhteisöpalveluissa käytäviä keskusteluja. Tähän saakka ei näitä kahta ole voinut tehdä yhtaikaa. Kun Social App nyt tuodaan Philips Smart TV:hen, käyttäjät voivat samanaikaisesti katsella televisiota ja piipahtaa yhteisöpalveluissa kertomassa ystävilleen, mitä katselevat, ja vilkaisemassa TV:n ohjelmiin liittyviä Twitter-viestejä. Myöhemmässä vaiheessa Social App mahdollistaa myös samanaikaisen kirjautumisen Facebookiin.

YouTube -vuokraohjelmat näkyvät pian myös Philips TV:stäsi
TP Vision kasvattaa sovellustarjontaansa jatkuvasti, ja tälläkin hetkellä valinnanvaraa on yli 1500 sovellusta. TP Vision aikoo myöhemmin tänä vuonna tuoda YouTube Rentals -vuokrauspalvelut Philips Smart TV:n käyttäjien ulottuville tietyissä Euroopan maissa. Philips Smart TV on tällöin ensimmäisten sellaisten TV-alustojen joukossa, joilta pääsee YouTuben elokuvavuokrauspalveluun. Käyttäjät voivat katsella vuokraamiaan elokuvia Philips Smart TV:stään tietokoneelle ostetun YouTuben elokuvavuokrauspalvelun kautta. Lisäksi on juuri lanseerattu tai pian lanseerataan useita uusia palveluja aina Catch-up TV:stä uusiin Video on Demand -sovelluksiin saakka.

Käytettävyys määrää: Philips Smart TV toteuttaa toiminnot yhdellä napautuksella
Smart TV:ssä on laajan sovellus- ja sisältövalikoiman ohella tärkeintä juuri käytettävyys. Vastikään uudelleen lanseerattu Philips Smart TV Home Screen on käytettävyysstrategiassamme tärkeä. Siinä on nyt hakutoiminto, jolla käyttäjät löytävät etsimänsä elokuvan, TV-ohjelman tai sovelluksen nopeasti. Ja koska käyttäjät eivät halua joutua pitkien maksuprosessien kiemuroihin, Philips Smart TV:n Smart TV Payment on turvallinen ja silti yksinkertainen, erityisesti Smart TV:tä varten suunniteltu maksutapa. Tarvitset vain neljä merkkiä pitkän PIN-koodin, kun maksat luottokortilla tai sovelluksessa olevalla ennakkoon maksetulla varannolla. Social App on suunniteltu erityisesti helppokäyttöisyyttä ajatellen. Yksi Twitterin logon napautus tuo käyttäjien tweettaukset suoraan ruudulle - ei ole tarpeen haeskella sovellusta listalta: riittää, että napautat ja tweettaat.

Olohuoneen TV:stä henkilökohtaiseksi TV:ksi
Android- ja iOS-älypuhelinten ja tablettien MyRemote-sovellukset ovat hyvin kysyttyjä. Melkein miljoona käyttäjää on jo ladannut niitä mobiililaitteisiinsa. Tuleva MyRemote-julkistus on entistäkin houkuttelevampi, sillä siinä on Wi-Fi Smart Screen. Sen myötä käyttäjä voi "vetää" TV:stä katsomansa ohjelman tai elokuvan mobiililaitteelleen ja jatkaa katselua tabletista tai älypuhelimesta missä päin kotiaan hyvänsä. Uusi MyRemote julkistetaan ensin iOS-laitteille. Android-versio on seuraava askel.

Smart TV Alliance tuo uusia ja entistäkin parempia sovelluksia
TP Vision on Smart TV Alliancen perustajajäsen. Smart TV Alliance pyrkii yhtenäistämään sovelluskehittäjäyhteistyötä ja luomaan laajan Smart TV -kehittäjäyhteisön kannustaakseen sovelluskehitystä . Kuluttajille tämä tarkoittaa, että pian pääsee nauttimaan paremmista Smart TV -sovelluksista ja entistä runsaammasta valikoimasta.

Mikä on TP Vision
TP Vision on televisioihin erikoistunut digiviihdemaailman toimija. TP Vision kehittää, valmistaa ja markkinoi Philips-brändin televisiolaitteita Euroopassa, Venäjällä, Lähi-idässä, Brasiliassa, Argentiinassa, Uruguayssa, Paraguayssa ja eräissä Kaukoidän maissa. Työssämme yhdistämme Philips TV-laitteiden suunnittelutaitomme, perinteisen innovatiivisuuden ja TPV Technologyn käytännön, joustavuuden sekä nopeuden. Näiden yhdistettyjen vahvuuksien avulla toimitamme markkinoille korkealaatuisia TV-laitteita: laitteemme ovat älykkäitä ja helppokäyttöisiä, ja niiden hienostunut viimeistely korostaa niiden uusia materiaaleja sekä siroa muotoilua. Tahdomme luoda ylivoimaisen TV-kokemuksen tarjoavia tuotteita. TP Vision on Philips TV:llään johdossa maailman majoitus-, matkailu- ja catering-palvelumarkkinoilla. TP Visionin kotipaikka on Amsterdam Hollannissa. TP Vision on Philips TV -brändin yksinomaislisenssin haltija yllämanituissa maissa. TPV Technology, jonka pääkonttori on Taiwanissa, omistaa yhtiöstä 70 %, ja Royal Philips Electronics, jonka pääkonttori on Hollannissa, omistaa 30 %. TP Visionilla on lähes 3300 työntekijää eri puolilla maailmaa.

Lisämateriaalia ja -tietoa

Käväise TP Visionilla hakemassa aineistoa, valokuvia, videoita ja fillmausmateriaaleja: http://www.tpvision.com/pr/press-releases.

Pictures:

Mediayhteyshenkilö:

Joakim Örnstig, Nordic Director of Marketing
TP Vision
Tel: +46 70 832 24 64,
mail: joakim.ornstig@philips.com

Pär Josefsson, Nordic Product Manager TP Vision
mail: par.josefsson@philips.com

###

Tiedotteiden sisältö on täsmällistä julkaisuhetkellä, mutta tieto voi muuttua ilman eri ilmoitusta. Kaikki tiedotteessa mainitut tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta.