Ensiluokkainen kuvanlaatu kaupan päälle kaikkiin vuoden 2016 Philips-televisioihin

TP Vision tuo vain aiemmissa Philips-huippumalleissaan käytetyt kuvankäsittelytekniikat 2016 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana markkinoille saapuviin keskihintaluokan televisioihin.

HDR-yhteensopivuus tulee olemaan keskeisiä 2016 Philips-televisiomalliston ominaisuuksia. 6401-sarjasta alkaen televisiot ovat varustettu HDR+ -toiminnolla, jonka avulla HDR-materiaalista on mahdollista nauttia HDMI 2.0a-liitännän, USB:n tai verkkopalveluiden kautta.

Kaikki HDR-toiminnot ovat käytettävissä pian uuden 2016-malliston markkinoille tulon jälkeen, kuluvan vuoden toisen neljänneksen aikana julkaistavalla ohjelmistopäivityksellä.

Vaikkakin uutta HDR-materiaalia onkin pian saatavilla, Philips on lisännyt kaikkiin HDR-yhteensopiviin televisioihinsa myös HDR-ylösskaalausmahdollisuuden, jolla voidaan tehostaa tavallisenkin materiaalin dynaamisuutta. Ylösskaalaus on suunniteltu toimimaan yhdessä television Micro Dimming Pro sekä Bright Pro-taustavalaistuksen kanssa.

Micro Dimming Pro analysoi kuvaa 6400 alueen tarkkuudella ja säätää jokaista aluetta erikseen. Näin saadaan aikaan syvemmät tummat sävyt sekä kirkkaammat vaaleat värit. Bright Pro hyödyntää television paneelin mahdollistavaa, kirkkaampaa 700nit valotehoa saaden näin kuvan entistä paremmaksi kontrastiltaan sekä elävöittäen värit.

Vuoden 2016 ensimmäisen vuosipuoliskon huippumalli 65PUS7601 sisältää suoran paneelin taustavalaistuksen sekä Micro Dimming Premium-tekniikan ensimmäistä kertaa 7000-sarjan televisiossa. Micro Dimming Premium käyttää hyväkseen paneelin taakse sijoitettuja, 128 erikseen himmennettävää valosegmenttiä (nk. ”local dimming”) mahdollistaen jokaiselle ruudun osalle tumman mustantoiston sekä toisaalta kirkkaan valkoisen tarvittaessa.

7601 on saanut myös Philipsin parhaan kuvankäsittelymoottorin Perfect Pixel HD Enginen, joka sisältää Premium Colour-, Perfect Natural Motion-tekniikat sekä Philipsin uniikin Ultra Resolution-skaalaimen.

7601:n Premium Colour on loistavan paneelin sekä 2250 miljardin värienkäsittelyn yhdistelmä, jonka avulla väreistä saadaan niin luonnolliset, että unohdat katsovasi televisiota.

Philipsin palkitun Perfect Natural Motion- liikkeentunnistuksen neljän miljardin pikselin prosessointitehon ansiosta liikkuva kuva voidaan toistaa upealla tarkkuudella sekä tasaisena. Oli materiaali sitten HD- tai UHD-tasoista.

Ultra Resolution-skaalain mahdollistaa tarkasta kuvasta nauttimisen UHD-tasoisella ruudulla mistä tahansa lähteestä. Edistyksellinen skaalaus käyttää hyväkseen Philipsin uniikkia ääriviivojentunnistuksen algoritmia mahdollistaen tarkat ääriviivat sekä yksityiskohtaisemman kuvan.

Myös ohuet 7101- ja 7181-sarjan, reunaled-tekniikkaa hyödyntävät televisiot ovat varustettu molemmat myös Premium Colour-tekniikalla ja yhdessä laajan väriavaruuden paneelin (85%) kanssa ne pystyvät tuottamaan erityisen luonnolliset ja elävät värit.

Perfect Natural Motion-liikkeentunnistus on nyt saatavilla myös 6000-sarjassa ensimmäisen kerran 6501- sekä 6561-malleissa. 6101- sekä 6401-mallit sisältävät Natural Motion-liikkeentunnistuksen.

Silmien rasittumista vähentävä ja kontrastia parantava Ambilight pysyy toki edelleen tärkeänä tekijänä kun puhutaan Philips-televisioiden kuvanlaadusta.

Äärimmäisiä esimerkkejä Ambilight-tekniikan hyödyntämisestä katselukokemusta parantavana ominaisuutena ovat hiljattain julkaistu 8901 AmbiLux-malli, joka mahdollistaa television kuvan heijastamisen sen takana olevalle seinälle sekä ohutkehyksinen 8601-malli, jonka nelisivuinen Ambilight-valaistus saa näyttämään television ilmassa leijuvalta.

2016 Philips TV-mallistossa 3-sivuinen Ambilight-tekniikka on saatavilla jo 6561-mallista alkaen. 6101- sekä 6401-sarjat pitävät sisällään 2-sivuisen version.

Mediakontaktit:

Tuotteisiin liittyvät mediakysymykset:
Juhani Hallamaa
juhani.hallamaa@tpv-tech.com
    Product contact: ADD YOURSELF

7100: https://youtu.be/_-zKqf7eBwQ
6500: https://youtu.be/tj4SO0-6Mms
7601: https://youtu.be/67EH_Bj9Fu0
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Picture Quality: https://youtu.be/RMizzL4D94E

Lisämateriaalit, kuvat, videot jne. TP Visionin press-roomista

Philips TV:t myy ja markkinoi TP Vision. Yrityksen omistaa TPV, joka on yksi maailman johtavista näyttö ja televisiovalmistajista.

Avainsanat: