Philips julkaisee maailman ensimmäisen Android-käyttöjärjestelmällä varustetun Ambilight-television

Philipsin huippumallit vuonna 2014 tulevat käyttämään Android-käyttöjärjestelmää. Toisella vuosineljänneksellä julkaistava 8000-sarja tulee olemaan näistä ensimmäinen.

Philips Android-käyttöjärjestelmällä varustetut televisiot tulevat olemaan tehokkaimmat sekä nopeimmat Smart TV:t, jotka Philips on koskaan julkaissut. Androidin sekä Smart TV:n yhdistelmä soveltuu erinomaisesti pelaamiseen kun taasen uusi Quad Core-suoritin takaa tehokkuuden.

”Google Play-kaupan laaja applikaatiovalikoima Philipsin pilvipohjaisen Smart TV:n rinnalla tarjoaa meille tärkeän palan palapeliin, jolla haluamme tarjota kuluttajille viihdettä lähes rajattomasti heidän ehdoillaan. Nopeasti ja helposti”, kertoo Joakim Örnstig, TP Visionin pohjoismaiden markkinointipäällikkö.

Android on avoin mobiilikäyttöjärjestelmä, joka on kehitetty pääasiassa matkapuhelimille sekä tableteille. Android-käyttöjärjestelmän kehitti Android Inc., jonka osti vuonna 2005 Google. Google Play-kaupasta on ladattu jo lähes 50 miljardia applikaatiota ja yli miljardi Android-laitetta on tähän mennessä aktivoitu.

Syksyllä 2013 Philips lanseerasi pilvipohjaisen Smart TV:n, joka tarkoittaa kuluttajille mahdollisuutta katsoa paikallisia sekä kansainvälisiä televisiokanavia. Lisäksi televisioista löytyy mm. Netfllix, YouTube, Headweb sekä SF Anytime.

Android-käyttöjärjestelmä televisiossa tuo Philips Ambilight-TV:n jälleen lähemmäs Android-pohjaista matkapuhelinta tai tablettia. Kuten aiemminkin, Applen iOS-alustaiset  tuotteet ovat myös tuettuja mm. median siirtämiseen tai kaukosäädintoimintoihin.

Android-pohjaiset Philips Ambilight TV:t tulevat markkinoille ensimmäisenä Euroopassa sekä Venäjällä.

Philips TV:t pohjoismaissa myy ja markkinoi TP Vision. Yrityksen omistavat yhdessä kulutuselektroniikkayhtiö Philips sekä TPV, joka on yksi maailman johtavista näyttölaitteiden sekä televisioiden valmistajista.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

Mediakontaktit:

Joakim Örnstig, pohjoismaiden markkinointipäällikkö, TP Vision

Puh: +46 70 832 24 64, mail: joakim.ornstig@philips.com

Lisämateriaalia TP Visionin lehdistösivuilta:

Seuraa meitä Youtube:

www.youtube.com/user/TPVisionCorporate