Philips laajentaa OLED-mallistoaan. 2018 tarjolla myös suurempia kokoja.

Philips TV on vahvistaa asemaansa OLED-televisioiden valmistajana tuomalla markkinoille lukuisia uusia malleja. Saataville tulee aiemman 55” koon lisäksi nyt myös 65” versioita. Kaikki mallit käyttävät viimeisintä OLED paneelitekniikkaa, Philipsin P5 Perfect Picture kuvanparannuspiiriä ja ovat varustettu Philipsin uniikilla, 3-sivuisella Ambilight-taustavalaistuksella. Samaan aikaan Philips julkaisee myös samaa P5-piiriä käyttävät LED-televisiomallinsa.

Philipsin ensimmäinen täysi vuosi OLED-tekniikkaa hyödyntävillä malleilla on ollut menestyksekäs. Tästä kertoo yli 20 palkintoa ympäri Eurooppaa.

Nyt esiteltävät 2018-malliston OLED-televisiot:

• OLED 973 esiteltiin alustavasti IFA `17-messuilla ja se tulee saataville nyt koko Euroopan alueelle
  • OLED 873 on palkitun 9002-sarjan 65” versio, joka saapuu kauppoihin vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana
  • OLED 803 on minimalistisesti muotoiltu uutuus, joka rantautuu Suomeen vielä ennen kesää

Kaikki Philips OLED-televisiot ovat Ultra HD Premium –hyväksyttyjä ja tuottavat huippuluokan HDR-kokemuksen. Kolmisivuinen Ambilight-taustavalaisu yhdessä erittäin ohuiden kehysten kanssa laajentaa kuvan televisiosta sen takana olevalle seinälle. Kaikki Philips OLED-televisiot käyttävät Android TV™ käyttöjärjestelmää, joka mahdollistaa TV-sovellusten lataamisen Google Play-kaupasta sekä Philipsin omasta sovellusvalikoimasta. Saatavilla on luonnollisesti kaikki tärkeimmät koti- ja ulkomaiset suoratoistopalvelut, jotka ovat ketteriä käyttää television tehokkaan Quad Core-prosessorin ansiosta.

Philips tuo tuoreen P5 premium-kuvanparannuspiirin tänä vuonna myös keskihintaisiin LED-televisioihinsa. P5 Perfect Picture –piiri pystyy toistamaan loistavalla laadulla niin tavallisen SDR- kuin 4K HDR-materiaalin lähteestä riippumatta - myös verkkopalveluista. Häiriöiden poiston lisäksi P5-piiri parantaa kontrastia, värientoistoa sekä liiketoistoa.

Kaikki uudet 7000-sarjan ja paremmat Philips Android TV-mallit tulevat tukemaan Google Assistant-toimintoa. 6000-sarjan edullisemmat mallit saavat uuden käyttöliittymän, joka kantaa nimeä Saphi. Ensimmäistä kertaa myös koko Philips Ambilight TV-mallisto valaisee seinän television takaa kaikilta kolmelta sivulta.

65” OLED 973

Berliinin IFA-messuilla syksyllä 2017 esitelty malli tulee saataville nyt myös Suomeen. 65”-tuumainen uutuus on todellinen lippulaivamalli, joka on voittanut heti ensiesittelyn jälkeen mm. Red Dot Award design-palkinnon. Televisio huokuukin Eurooppalaista designia laatumateriaalien kuten lasin ja alumiinin yhdistyessä kaiuttimen verhoilun Kvadrat-kankaaseen.

Televisio on saatu erittäin ohueksi, sillä suurimmat tilat vaativat komponentit on sijoitettu television jalustana tai seinäkiinnikkeenä toimivan kaiutinyksikön sisään. Kaiutin itsessään tuottaa jopa 60W 6.1. äänenlaadun kuuden eteenpäin suunnatun kaiutinelementin avulla. Bassosta huolehtii taakse suunnattu, kolmikehäinen bassoelementti.

65” OLED 973 käyttää Android TV™ älytelevisioalustaa, jota voi ohjata kaksipuoleisella QWERTY-kaukosäätimellä, ääniohjauksella, älypuhelimella tai jopa yhteensopivalla älykellolla.

65” OLED 873

Uusi 65” OLED 873 on seuraaja ympäri Eurooppaa palkintoja kahmineelle 55POS9002-mallille. OLED 873 käyttää P5 kuvanparannuspiiriä ja Philipsin uniikkia kolmen sivun Ambilight-taustavalaisua. Tämä Ultra HD Premium hyväksytty HDR-televisio toistaa myös HDR10, HLG sekä HDR10+ standardit OLED-televisioiden upealla mustantoistolla ja kirkkailla väreillä. 873 on toki myös varustettu Android TV™ älytelevisioalustalla.

Television design on suunniteltu niin, että television näyttää leijuvan Ambilightin luomassa valokehässä alumiinista valmistetun, elegantin jalustan ansiosta.

55” ja 65” OLED 803

Vielä ennen kesää 2018 Philips OLED-tuoteperheeseen liittyy OLED 803, joka tulee saataville 55” ja 65” kokoisena. Kuvan 900nit kirkkaus yhdessä P5-piirin kanssa luovat upean kontrastin, kirkkaat värit, loistavan liiketoiston ja UHD Premium tasoisen HDR-elämyksen.

Android TV™ älyjärjestelmä tehokkaalla Quad Core-prosessorilla tuo viihteen verkosta kotiin ja 16GB muisti taka sen, ettei tila sovelluksille lopu heti kesken. Google Assistant-toiminto avustaa sisällön etsimisessä ja television hallinnassa.

803:n minimalistinen design täydentyy kuvan seinälle laajentavan, kolmisivuisen Ambilightin-valokehällä.

Lisätietoja ja mediakontaktit:

Mediakontaktit:

Tuotteisiin liittyvät kyselyt:
Juhani Hallamaa
juhani.hallamaa@tpv-tech.com

Kuvia: http://www.tpvision.com/image-library/

Verkkosivut: http://www.philips.fi/TV

Videot:

YouTube/65OLEDseries

Kaikki tuotemerkit ovat omistajiensa omaisuutta.Lehdistötiedotteen sisältö on tarkistettu julkaisuhetkellä, mutta voi vaihtua ilman eri varoitusta.

Google, Android TV ovat Google Inc. tuotemerkkejä.

Avainsanat: