Philips vie Ambilightin surffaamaan uudessa markkinointiviestinnässään

• Philips TV siirtyy aktiivisen urheilun maailmaan uuden “Lightwaves”-lyhytelokuvan myötä.
  • ”Ambilight live” tuo uutta valoa surffaukseen.
  • Yhteistyö palkitun tuotantoyritys Sweetgrassin sekä maailman huipputason surffareiden kanssa.

Amsterdam, 24. Huhtikuuta 2014 – TP Vision julkaisi uuden kommunikointikonseptinsa Philips-televisioille sekä “Lightwaves”-lyhytelokuvan, jonka valaistuksen avulla esitellään urheilun keinoin ”Ambilight live”-kokemusta. Tuloksena syntyi surffielokuva, jollaista ei ole ennen nähty ja jonka myötä Philips Ambilight TV:n edut tulevat entistä paremmin esiin.

”Lightwaves”-lyhytelokuva julkaistaan 4. Toukokuuta ja se tulee nähtäväksi TP Visionin omalle Youtube-kanavalle, Philipsin Facebook-sivuille sekä televisiokanaville valituilla markkina-alueilla uusien Philips Ambilight TV Powered by Android™-mallien julkaisun yhteydessä.

Palkittu tuotantoyhtiö

”Lightwaves" on tuotettu yhdessä Ruotsalaisen markkinointitoimiston Ahlstrand & Wållgrenin sekä urheilutuotantoihin erikoistuneen Yhdysvaltalaisen tuotantoyhtiö Sweetgrassin kanssa. Kohtauksissa näemme maailmanluokan surffareita, kuten Chippa Wilsonin sekä Damien Hobgoodin.

Kuvaamisen haasteet

Ambilightista inspiraationsa saaneet, valaistut aallot olivat haaste joka vaati uudenlaista teknologiaa.

Kameroiden sekä kaiken tarpeiston oli oltava raskasta tekoa ja erikoiskohtauksia varten rakennettiin sisäänrakennetuilla LED-valoilla varustettu surffilauta. Kuvaaminen kesti kolme viikkoa ja se toteutettiin Malediiveilla, jonka monipuolinen aallokko mahdollisti yhdessä erittäin kirkkaan veden kanssa ihanteelliset olosuhteet.

Kaikesta modernista tekniikasta huolimatta upeat värikkäät aallot luotiin kuvaustilanteessa, ei jälkituotantona, jolloin saavutettiin parempi efekti.

Sweetgrassin mukaan aaltojen valaiseminen Malediiveilla oli melkoinen haaste. Sähkö yhdistettynä suuriin aaltoihin sekä luonnon omaan Ambilightiin, ukkoseen, lisäsivät työskentelyyn monimutkaisuutta.

”Valaisemalla väriltään neutraalia vettä värein ja yhdistämällä sen surffaukseen, halusimme näyttää millaisen kokemuksen Ambilight voi tarjota”, kertoo Joakim Örnstig, TP Visionin pohjoismaiden markkinointipäällikkö sekä  ”Lightwavesin” vastaava tuottaja.

Lightwaves: http://youtu.be/6fcdXRUumMs

Philips TV:t pohjoismaissa myy ja markkinoi TP Vision. Yrityksen omistavat yhdessä kulutuselektroniikkayhtiö Philips sekä TPV, joka on yksi maailman johtavista näyttölaitteiden sekä televisioiden valmistajista.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

Kontaktit: Joakim Örnstig, pohjoismaiden markkinointipäällikkö, TP Vision

Puh: +46 70 832 24 64, mail:

joakim.ornstig@tpvision.com

Lisämateriaalia, kuvia sekä videoita saatavilla TP Visionin lehdistöhuoneesta

Seuraa meitä myös Youtubessa sekä Twitterissä:

www.youtube.com/user/TPVisionCorporate
@TPVision