Jussi Rautee johtamaan Picosunin uutta kasvuvaihetta

ESPOO, Suomi, 25 syyskuuta 2019 – ALD-laitevalmistaja Picosun Yhtymä on valinnut uudeksi toimitusjohtajakseen 1 lokakuuta 2019 alkaen Jussi Rauteen, 45. Nimitys jatkaa Picosunissa tänä vuonna tehtyjä muutoksia. Viime kesäkuussa Picosun kertoi omistuspohjan laajenemisesta. Mukaan tulivat silloin Capman, First Fellow Partners ja Tesi.

Picosun Yhtymän hallituksen puheenjohtajana jatkaa Kustaa Poutiainen, ja Yhtymän varatoimitusjohtajaksi on nimitetty Picosun Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Juhana Kostamo.

”Picosun kasvaa nyt vahvasti eri puolilla maailmaa, ja ALD-teknologiamme löytää jatkuvasti uusia sovelluskohteita. Jussi Rauteella on näyttöä kasvun johtamisesta isojen kansainvälisten yritysten maailmassa. Uskomme, että hänen taitonsa ja kokemuksensa varmistavat Picosunin menestyksen jatkumisen”, Poutiainen sanoo.

Jussi Rautee on valmistunut diplomi-insinööriksi Tampereen teknillisestä korkeakoulusta. Hän on työskennellyt ABB:n johtotehtävissä yli kahdenkymmenen vuoden ajan Suomessa, Australiassa, Yhdysvalloissa ja viimeksi Puolassa. Rauteella on vahva kokemus kasvustrategioiden toimeenpanosta sekä suurien kansainvälisten operaatioiden ja organisaatioiden johtamisesta.

”On hienoa rakentaa Picosunin kanssa ALD:n voittokulkua yhä uusille teollisuuden aloille. Picosunilla on upea tiimi ja teknologia, joten pystymme vahvistamaan yrityksen asemaa kasvavalla markkinalla entisestään”, Rautee sanoo.

Picosunin johtava ALD-ohutkalvoteknologia mahdollistaa tulevaisuuden teolliset ratkaisut uusilla huippuluokan pinnoitusmenetelmillä, yli neljän vuosikymmenen uraauurtavalla kokemuksella. PICOSUN® -ALD-laitteistot ovat tänä päivänä tuotantokäytössä useissa eturivin teollisuusyrityksissä ympäri maailmaa. Picosunin päämaja sijaitsee Suomessa, tytäryhtiöt Saksassa, Pohjois-Amerikassa, Japanissa, Kiinassa, Taiwanissa ja Singaporessa, sivutoimistot Ranskassa ja Intiassa, ja yrityksellä on maailmanlaajuinen myynti- ja huoltoverkosto. Lisätietoja osoitteesta www.picosun.com.

Lisätietoja:

Kustaa Poutiainen
Hallituksen puheenjohtaja, Picosun Yhtymä
Puh:
+358 400 424 506; email: kustaa.poutiainen@picosun.com

Jussi Rautee
Toimitusjohtaja, Picosun Yhtymä
Puh: + 358 50 345 4457; email:
jussi.rautee@picosun.com

Web: www.picosun.com

Minna Toivola
D.Sc., Marketing Manager, Picosun Oy
Email: minna.toivola@picosun.com

Avainsanat:

Yrityksestä

Picosun is the leading supplier of AGILE ALD® (Atomic Layer Deposition) thin film coating solutions for semiconductor and other industries. PICOSUN® ALD product portfolio ranges from fully automated, SEMI compliant batch and cluster systems for up to 300 mm wafer size to smaller scale R&D and pre-pilot production tools, with special emphasis on cost-efficient, turn-key production solutions for up to 200 mm wafer markets. Production-proven coating solutions for IC, MEMS, LED, sensor, and 3D component (medical devices and implants, PCBAs, machinery parts, coins, watches and jewelry) processing are mastered with world-class process quality, agile and innovative equipment design, and the most comprehensive process support and customer care. Today, PICOSUN® ALD equipment are in daily manufacturing use in numerous major industries around the world. Picosun is based in Finland, with subsidiaries in Germany, North America, Singapore, Taiwan, China, and Japan, offices in France and India, and a world-wide sales and support network. For more information visit www.picosun.com.