Jyväskylässä esillä Meeri Koutaniemen valokuvia elämästä muistisairauden kanssa

”Olin mieheni Saulin kanssa hautausmaalla ja huomautin, että orvokit olivat menneet haudalla huonoksi. Sauli kyykistyi ja repi kaikki haudan kukat pois. Hän kauhistui tekoaan itsekin. Siitä se alkoi."

Tervetuloa tutustumaan valokuvaaja Meeri Koutaniemen, toimittaja Hanna Jensenin ja Pihlajalinnan yhteiseen Ikinä en sano että juurihan tuon kysyit -valokuvanäyttelyyn Jyväskylän Pihlajalinna lääkärikeskukseen.

Näyttely on avoinna 13.10 saakka lääkärikeskuksen aukioloaikoina ma—to klo 8—19, pe klo 8—16 ja la klo 10—13. Näyttely on esillä lääkärikeskuksen 2. kerroksessa, osoitteessa Cygnaeuksenkatu 8, 40100 Jyväskylä.

Pihlajalinna on tehnyt yhteistyötä valokuvaaja Meeri Koutaniemen ja toimittaja Hanna Jensenin kanssa yhteisen valokuva- ja tarinaprojektin merkeissä. Syyskuussa 2016 kansallisella Muistiviikolla julkaistu, muistisairauksista kertova projekti yhdistää muistisairaiden, omaisten ja Pihlajalinnan henkilökunnan valokuvia ja koskettavia tarinoita niiden takana. Valokuvat ja haastattelut toteutettiin Ikipihlaja Kuusamassa Kokemäellä talvella 2016.

Sanna Poikonen
Aluejohtaja, Pihlajalinna-lääkärikeskukset, Keski-Suomi ja Etelä-Savo
sanna.poikonen@pihlajalinna.fi
0400 902 500

Pihlajalinna on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva yksityinen sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Palvelemme yksityishenkilöitä, yrityksiä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Maksamme kaikki veromme Suomeen.