• Pihlajalinna Oyj/

Koronaviruksesta johtuvia käytännön ohjeita Pihlajalinna Oyj:n yhtiökokoukseen liittyen sekä vaihtunut kokouspaikka

Pihlajalinna Oyj                          Pörssitiedote   3.4.2020 klo 14.50

Pihlajalinna Oyj ryhtyy varotoimiin järjestääkseen varsinaisen yhtiökokouksensa keskiviikkona 15.4.2020 klo 10.30 koronavirusepidemiasta johtuvia annettuja viranomaismääräyksiä noudattaen. Kokouspaikka vaihtuu.

Yhtiökokouspaikaksi on päätetty vaihtaa H. Liljeroos Oy:n kokoustila Villa Vintti 1, osoitteessa Kehräsaari A, 3krs., 33200 Tampere. Pihlajalinna Oyj kartoittaa ennakkoon yhtiökokouksen osallistujamäärän. Kokoukseen ilmoittautuneiden vastaanottaminen ja äänestyslippujen jakaminen alkavat kokouspaikalla klo 10.00. Tilaisuudessa ei ole kahvitarjoilua.

Yhtiö kehottaa osakkeenomistajia välttämään kokouspaikalle tuloa ja suosittelee, että osakkeenomistajat käyttäisivät sen sijaan ennakkoäänestysmahdollisuutta ja seuraisivat yhtiökokousta etäyhteydellä. Koronavirusepidemian vuoksi yhtiökokous voidaan järjestää vain, jos kokouksen osallistujamäärä paikan päällä on niin vähäinen, että viranomaismääräyksiä voidaan noudattaa.

Osakkeenomistaja, joka on yhtiökokouksen täsmäytyspäivänä 1.4.2020 ollut merkittynä yhtiön osakasluetteloon, voi seurata yhtiökokousta suorana videolähetyksenä. Osakkeenomistajat voivat tilata yhtiökokouksen seuraamiseen etäyhteydellä henkilökohtaisen linkin 14.4.2020 klo 22.00 mennessä. Lähetykseen voi rekisteröityä osoitteessa: https://ir.innovatics.fi/ir/fi/pihlajalinna/Agm/Registration/2020_1/Accept

Videolinkin tilaaminen vaatii rekisteröitymisen henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajat eivät voi tilata linkkiä.

Etäyhteyden välityksellä kokousta seuraavan osakkeenomistajan ei kuitenkaan katsota osallistuvan yhtiökokoukseen. Etäyhteydellä ei voi esittää puheenvuoroja eikä äänestää.

Videolinkin tilaamisen yhteydessä on mahdollisuus ennakkokysymysten esittämiseen sunnuntaihin 12.4.2020 klo 23 asti. Kokousjärjestelyiden poikkeuksellisuudesta johtuen ei voida taata, että kaikkiin ennakkokysymyksiin vastataan.

Äänioikeutensa käyttämiseksi osakkeenomistaja, jolla on suomalainen arvo-osuustili, voi äänestää ennakkoon tiettyjen yhtiökokouksen asialistalla olevien asiakohtien osalta myös yhtiön internetsivujen välityksellä 17.3.2020–6.4.2020 klo 10.00 välisenä aikana.

Yhtiökokouksen päätöksenteon turvaamiseksi Pihlajalinna on saanut suurimmilta osakkeenomistajiltaan ilmoituksen, että he kannattavat yhtiökokouskutsussa esitettyjä ehdotuksia.

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja, 040 524 7270

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.