• Pihlajalinna Oyj/

Osakepalkkioiden maksu osakepohjaisen kannustinohjelman perusteella suunnattuna maksuttomana osakeantina yhtiön omia osakkeita luovuttamalla

Pihlajalinna Oyj                   Pörssitiedote                      17.12.2020 klo 17.30

Pihlajalinna Oyj:n hallitus on 17.12.2020 vahvistanut konsernin vuonna 2019 alkaneen avainhenkilöiden osakepohjaisen kannustinohjelman ansaintajakson 2019 perusteella ansaittujen kiinteämääräisten lisäosakkeiden enimmäismäärän, 97 000 osaketta, sekä päättänyt ansaittujen osakepalkkioiden maksusta. Kyseinen osakemäärä merkitsee bruttopalkkiota, josta vähennetään soveltuvat verot, minkä jälkeen jäljelle jäävä netto-osakemäärä suoritetaan osallistujille ensisijaisesti osakkeina ja täydentävästi rahana. Ohjelmassa palkkionsaajina on 20 yhtiön avainhenkilöä.

Pihlajalinna tiedotti yllä mainitun osakepohjaisen kannustinohjelman perustamisesta 15.2.2019 julkistetulla pörssitiedotteella.

Osakepalkkiot maksetaan luovuttamalla osallistujille yhtiön hallussa olevia osakkeita maksutta (suunnattu maksuton osakeanti). Osakkeiden luovutus on tarkoitus toteuttaa 31.12.2020 mennessä.

Luovutettavien osakkeiden lopullinen määrä määräytyy kannustinohjelmana ehtojen perusteella 31.12.2020 mennessä. Hallitus on päättänyt tästä omien osakkeiden luovutuksesta 15.4.2020 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen myöntämän valtuutuksen perusteella. Luovutettavat osakkeet ovat samaa lajia yhtiön muiden osakkeiden kanssa.

Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiselle suunnatussa maksuttomassa osakeannissa on yhtiön kannalta ja sen kaikkien osakkeenomistajien etu huomioon ottaen erityisen painava taloudellinen syy. Tämä perustuu siihen, että annettavat osakkeet muodostavat yhtiön johdon pitkän tähtäimen osakepohjaisen kannustinohjelman mukaisen osakepalkkion, jonka tarkoituksena on yhdenmukaistaa johdon intressit osakkeenomistajien intressien kanssa sekä kannustaa johtoa toimimaan pitkäjänteisesti omistaja-arvon kasvattamiseksi.

Pihlajalinna Oyj:n hallitus

toimitusjohtaja Joni Aaltonen

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Taina Lehtomäki, p. +358 50 451 3678 tai taina.lehtomaki@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.