Pihlajalinna aloittaa koronatestaukset Tampereella, Kangasalla, Seinäjoella ja Helsingissä

Pihlajalinna haluaa omalta osaltaan olla mukana hidastamassa koronavirusepidemian leviämistä ja aloittaa koronavirustestaukset maanantaina 23.3.2020 Tampereella, Kangasalla, Seinäjoella ja Helsingissä.

Testauspisteet sijaitsevat Tampereella Laukontorilla lähellä Pihlajalinna Koskiklinikkaa, Kangasalla Pihlajalinnan lääkärikeskuksen piha-alueella, Seinäjoella Pihlajalinnan lääkärikeskuksen välittömässä läheisyydessä ja Helsingissä Munkkivuoressa Pihlajalinna Dextran piha-alueella. Testauspisteet ovat avoinna ajanvarauksella.

Pihlajalinna tekee testaukset sairaanhoitopiirien ohjeiden mukaisesti, joten emme testaa esimerkiksi oireettomia henkilöitä.

– Pihlajalinna on varustanut kontit näytteenottopisteiksi. Tarjoamme turvalliset ja laadukkaat helposti saavutettavat drive in -näytteenotot vilkkaimpien lääkäriasemiemme läheisyydessä. Kokeneiden etälääkäreidemme avulla asiakkaamme voivat varmistua, että näytteenotto on perusteltua ja jatkohoito toimii, kertoo operatiivinen johtaja Teija Kulmala.

Koronavirusinfektiota epäilevä asiakas voi ottaa lääkäriin yhteyttä Pihlajalinna-terveyssovelluksen kautta ilman ajanvarausta. Sovelluksen etälääkärivastaanotto on avoinna joka päivä klo 7–23. Etälääkärin vastaanottohinnat löytyvät verkkosivuiltamme.

Lääkäri tekee asiakkaalle tarvittaessa lähetteen testiin. Testi on pumpulitikulla otettava nenänielunäyte.

Testin hinta on 193 euroa. Ajantasaiset tiedot hinnasta ja testauspaikkakunnista kannattaa tarkistaa verkkosivuiltamme pihlajalinna.fi.

operatiivinen johtaja Teija Kulmala, 050 347 4661
palvelupäällikkö Katja Pistemaa-Savisto, 050 564 2704

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.