Pihlajalinna aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Pihlajalinna Oyj                           Pörssitiedote                               26.3.2024 klo 13.00

Pihlajalinna aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Pihlajalinna Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa yhtiön omien osakkeiden hankinnan varsinaisen yhtiökokouksen 4.4.2023 antaman valtuutuksen perusteella. Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 27.3.2024 ja lopetetaan viimeistään 28.6.2024. Osakkeet hankitaan käytettäväksi osana konsernin osakepohjaisen kannustinjärjestelmän palkkioiden ja hallituksen jäsenten vuosipalkkioiden maksamista.

Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on 150 000, joka vastaa 0,7 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista. Osakkeiden hankintaan käytetään enintään 1,3 miljoonaa euroa. Osakkeet hankitaan Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan.

Varsinainen yhtiökokous valtuutti 4.4.2023 hallituksen päättämään yhdessä tai useammassa erässä yhteensä enintään 2 260 000 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta, mikä vastaa noin 10 prosenttia yhtiön nykyisistä osakkeista. Osakkeet hankitaan yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla.

Pihlajalinna Oyj:llä on yhteensä 22 620 135 osaketta. Pihlajalinna Oyj:n omistuksessa on tällä hetkellä 43 980 omaa osaketta.

Lisätiedot:

Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja
puh. 040 5885 343, tuula.lehto@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista. Konsernilla on kattavat ja laadukkaat lääkärikeskus- ja sairaalapalvelut sekä työterveys- ja vakuutusyhteistyöpalvelut. Lisäksi Pihlajalinna tarjoaa hyvinvointialueille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyössä taataan vaikuttavat palvelut kansalaisille. Pihlajalinnalla työskentelee noin 7 000 työntekijää ja 2 200 ammatinharjoittajaa. Vuonna 2023 Pihlajalinnan liikevaihto oli 720 miljoonaa euroa. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää
www.pihlajalinna.fi.