Pihlajalinna aloittaa omien osakkeiden hankinnan yritysjärjestelyä ja kannustinjärjestelmäänsä varten

Pihlajalinna Oyj                  Pörssitiedote                      23.3.2022      klo 9:30

Pihlajalinnan hallitus on päättänyt aloittaa yhtiön omien osakkeiden hankinnan varsinaisen yhtiökokouksen 15.4.2021 antaman valtuutuksen perusteella.

Osakkeet hankitaan käytettäväksi yritysjärjestelyssä sekä osana kannustinjärjestelmää.

Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on 120 000, joka vastaa 0,53 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista. Osakkeiden hankintaan käytetään enintään 1 500 000 euroa. Osakkeet hankitaan Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan.

Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 24.3.2022 ja lopetetaan viimeistään 31.5.2022.

Varsinainen yhtiökokous 15.4.2021 valtuutti hallituksen päättämään yhdessä tai useammassa erässä yhteensä enintään 2 061 314 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta, mikä vastaa noin 9 prosenttia yhtiön nykyisistä osakkeista. Osakkeet hankitaan yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla.

Pihlajalinna Oyj:llä on yhteensä 22 620 135 osaketta. Pihlajalinna Oyj:n omistuksessa on tällä hetkellä 17 033 omaa osaketta.

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Yhteydenotot Pihlajalinnan sijoittajasuhdeviestinnän kautta:

Merja Kössi, viestintäpäällikkö, puh. 040 525 2845 tai merja.kossi@pihlajalinna.fi

20-vuotias Pihlajalinna (Nasdaq Helsinki: PIHLIS) on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille, kuten kunnille ja kuntayhtymille, eri puolilla Suomea. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita, työterveyden ja suunterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Konserni tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joiden tarkoituksena on tuottaa julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä laadukkaita palveluita. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.