Pihlajalinna investoi kuvantamispalveluihin Paraisilla − laadukkaat röntgenkuvat kesäkuun alusta alkaen

Pihlajalinnan palvelut Paraisilla laajenevat kuvantamisen palveluilla. Uusi nykytason vaatimuksia vastaava natiivikuvauksen röntgenlaite sijaitsee Paraisten kaupungin terveysaseman tiloissa.

Kyseessä on moderni röntgenkuvauslaite, Philips Digital Diagnost, joka mahdollistaa tehokkaat ja laadukkaat röntgenkuvat. Röntgenvastaanotto toimii ajanvarauksella ja noudattaa Paraisten terveysaseman aukioloaikoja. Uusi röntgenlaite on tarkoitettu sekä Paraisten kaupungin terveysaseman että Pihlajalinnan asiakkaiden käyttöön. Tähän saakka Paraisten kaupungin kuvantamispalvelut on tuottanut kaupungin ulkopuolella toimiva Turun yliopistollinen keskussairaala.

− Tämä on hieno osoitus yksityisen ja julkisen sektorin välisestä yhteistyöstä. Uusi röntgenlaite on Pihlajalinnan investointi. Hankinnan myötä pystymme auttamaan kaupunkia järjestämään röntgenpalvelut aiemman sijasta täällä Paraisilla, Pihlajalinnan Varsinais-Suomen aluejohtaja Arvo Haapanen kertoo.

Natiiviröntgentutkimus, eli perinteinen röntgenkuvaus, on nopea lääketieteellinen kuvantamismenetelmä, jonka tutkimuskohteita ovat luusto, keuhkot, poskiontelot sekä vatsa. Natiiviröntgentutkimuksissa valmiin kuvan muodostuminen perustuu röntgensäteilyn vaimenemiseen tai läpäisevyyteen kehon eri kudoksissa.

Lisätiedot:
Pihlajalinna
Arvo Haapanen
aluejohtaja, Varsinais-Suomi
p. +358 50 451 2709

arvo.haapanen@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna lyhyesti:
20-vuotias Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille, kuten kunnille ja kuntayhtymille, eri puolilla Suomea. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita, työterveyden ja suunterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Konserni tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joiden tarkoituksena on tuottaa julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä laadukkaita palveluita. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.