Pihlajalinna ja Vita Laboratoriot monipuoliseen laboratoriokumppanuuteen

Pihlajalinna ja Vita Laboratoriot ovat solmineet pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen laboratorioanalytiikan ja laboratoriolääketieteellisten asiantuntijapalveluiden tuottamisesta.

Vita Laboratoriot tuottaa keskuslaboratoriopalvelut Pihlajalinnalle 1.6. alkaen. Yhteistyön myötä Pihlajalinnan kaikki laboratoriopalveluita tarjoavat toimipisteet liitetään Vita Laboratorioiden saman toimintamallin alle, mikä tehostaa saumattoman hoitopolun tarjoamista ja Pihlajalinnan ammattilaisten työn sujuvuutta entisestään. Lisäksi Vita tukee Pihlajalinnaa kattavilla asiantuntijapalveluilla, joita tuottavat Vitan laboratoriolääkärit, kemistit ja mikrobiologit.

– Pihlajalinna pitää huolta asiakkaan sujuvasta ja vaikuttavasta hoitopolusta, jossa laadukkaat laboratoriopalvelut ovat osa kokonaisuutta. Meille on tärkeää, että palvelumme ovat saatavilla viiveettä. Olemme vakuuttuneita, että yhteistyö Vita Laboratorioiden kanssa tukee tavoitteitamme, Pihlajalinnan lääketieteellinen johtaja Sari Riihijärvi sanoo.

– Pihlajalinna on merkittävä terveyden tuottaja Suomessa. Olemme Vitassa innoissamme alkavasta yhteistyöstämme. Olemme viimeisen kymmenen vuoden aikana panostaneet laajasti vitalaisten asiantuntemukseen, uusiin laboratoriotutkimuksiin ja vierianalytiikkapalveluihin. Olen ylpeä, että osaamistamme arvostetaan ja että voimme laajentaa palveluitamme kattamaan Pihlajalinnan tarpeet, Vita Laboratoriot Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hurme sanoo.

– Pyrimme Vitassa jatkuvasti löytämään uusia tapoja tukea asiakkaitamme. Esimerkkinä voisin mainita vieritestauksen löydöksiin liittyvien tartuntatauti-ilmoitusten automatisoinnin, joka poistaa Pihlajalinnalta työlästä käsityötä, Hurme jatkaa.

Pihlajalinna: Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, puh 040 5885 343, tuula.lehto@pihlajalinna.fi

Vita Laboratoriot: Heikki Hurme, toimitusjohtaja, puh. 040 8094 623, heikki.hurme@vita.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista. Konsernilla on kattavat ja laadukkaat lääkärikeskus- ja sairaalapalvelut sekä työterveys- ja vakuutusyhteistyöpalvelut. Lisäksi Pihlajalinna tarjoaa hyvinvointialueille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyössä taataan vaikuttavat palvelut kansalaisille. Pihlajalinnalla työskentelee noin 7 000 työntekijää ja 2 200 ammatinharjoittajaa. Vuonna 2023 Pihlajalinnan liikevaihto oli 720 miljoonaa euroa. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.

Vita Laboratoriot tuottaa korkealaatuisia lääketieteellisiä laboratoriopalveluita hyvinvointialueille, yksityiseen terveydenhuoltoon ja lääketieteelliseen tutkimukseen. Vita on vuonna 1994 perustettu perheyritys, jossa työskentelee noin sata laboratorioalan ammattilaista. Vitan keskuslaboratorio sijaitsee Helsingin Hernesaaressa. Lue lisää: www.vita.fi.