Pihlajalinna Kuopion kuvantamispalvelut uusiin tiloihin

Pihlajalinna keskittää edelleen toimintojaan Kuopiossa Leväsentie 1:ssä sijaitsevaan toimipisteeseen. Tiistaista 1. marraskuuta alkaen uusiin remontoituihin tiloihin siirretään kuvantamispalvelut, joita tarjotaan jatkossa uusilla korkealaatuisilla kuvantamislaitteilla.

Pihlajalinna pystyy tarjoamaan jatkossa Leväsentien toimipisteessä usean erikoisalan palveluita, mukaan lukien lastenlääkärit. Kuvantamispalveluiden siirtyminen samoihin tiloihin ortopedian ja leikkaustoiminnan kanssa nopeuttaa asiakkaiden hoitopolkuja. Monipuolisesti uusittu laitteisto kattaa esimerkiksi elinkohtaiset kuvantamismahdollisuudet.

– Olemme saaneet Kuopioon uusia ja korkealaatuisia kuvantamislaitteita. Nyt pystymme esimerkiksi tarjoamaan erittäin tarkkoja mammografiakuvantamisen palveluita ainoana yksityisenä toimijana Kuopiossa. Meillä on käytössä uusi tomosynteesimammografialaite, jonka avulla mahdolliset muutokset voidaan havaita varhaisemmassa vaiheessa. Lisäksi meillä on nyt magneettitutkimuksiin halkaisijaltaan isompi kuvantamisen laite (MRI), joka mahdollistaa erityistarpeisten asiakkaiden entistä paremman asiakaskokemuksen, kertoo Saila Haatainen, Pihlajalinnan Savo-Karjalan aluejohtaja.

Pihlajalinnan Koljonniemenkadulla sijaitsevassa toimipaikassa tarjotaan jatkossakin työterveysasiakkaiden palvelut, gastroenterologia, kardiologia, psykiatria ja nuorisopsykiatrian palvelut. Näiden lisäksi myös laboratoriopalvelut jatkavat vielä vanhassa paikassa. Myös nämä palvelut siirtyvät asteittain Leväsentien toimipisteeseen.

Saila Haatainen, aluejohtaja
saila.haatainen@pihlajalinna.fi