Pihlajalinna on julkaissut vuoden 2019 vuosikertomuksen sekä palkitsemispolitiikan

Pihlajalinna Oyj                          Pörssitiedote                              19.3.2020 klo 13.15

Pihlajalinnan vuoden 2019 vuosikertomus on julkaistu yhtiön verkkosivuilla osoitteessa investors.pihlajalinna.fi. Vuosikertomus sisältää tilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen. Lisäksi Pihlajalinna on julkaissut selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä selvityksen muista kuin taloudellisista tiedoista verkkosivuillaan osoitteessa investors.pihlajalinna.fi/corporate-governance.

Pihlajalinna on julkaissut myös palkitsemispolitiikan, joka esitellään 15.4.2020 pidettävälle yhtiökokoukselle, jotta osakkeenomistajat voivat äänestää siitä osakkeenomistajien oikeuksia koskevan direktiivin (SRD) mukaisesti.

Yhtiökokouksen päätös on neuvoa-antava, mutta kaiken palkitsemisen tulee olla yhtiökokoukselle esitetyn palkitsemispolitiikan mukaista. Tätä palkitsemispolitiikkaa sovelletaan hallitukseen ja toimitusjohtajaan (sekä mahdollisesti nimitettävään toimitusjohtajan sijaiseen), ja sitä on tarkoitus noudattaa neljän vuoden ajan vuoden 2024 yhtiökokoukseen saakka.

Painettu vuosikertomus on saatavilla suomeksi viikolla 16, ja sen voi tilata sähköpostitse osoitteesta: vuosikertomus@pihlajalinna.fi.

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja, 040 524 7270

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.