Pihlajalinna on julkaissut vuoden 2023 vuosiraportin

Pihlajalinna Oyj                           Pörssitiedote                              19.3.2024 klo 8.00

Pihlajalinna on julkaissut vuoden 2023 vuosiraportin

Pihlajalinnan vuoden 2023 vuosiraportti on julkaistu yhtiön verkkosivuilla osoitteessa investors.pihlajalinna.fi. Vuosiraportti koostuu viidestä osasta: Vuosi 2023, Vastuullisuus, Palkitseminen, Hallinnointi ja Talous.

Vuosi 2023 -osa esittelee yhtiön liiketoimintaa ja strategiaa sekä vuoden 2023 keskeisiä tapahtumia. Vastuullisuus-osassa kerrotaan Pihlajalinnan vastuullisuuden johtamisesta, vastuullisuusohjelmasta sekä käydään läpi yhtiön vastuullisuuden teemat. Vastuullisuus-osa on laadittu GRI Standards -raportointiohjeistoon viitaten.

Palkitseminen-osa pitää sisällään Pihlajalinnan palkitsemisraportin. Hallinnointi-osa koostuu selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmä -kokonaisuudesta. Palkitsemisraportti sekä selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä on laadittu suomalaisten listayhtiöiden hallinnointikoodin suosituksen mukaisesti.

Talous-osa sisältää hallituksen toimintakertomuksen, tilintarkastetun tilinpäätöksen, tilintarkastuskertomuksen sekä tietoja osakkeenomistajille. Kirjanpitolain edellyttämä selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista löytyy Talous-osiosta hallituksen toimintakertomuksesta.

Tilinpäätösasiakirjat julkaistaan European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti XHTML-tiedostona. Konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab on toimittanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin koskien Pihlajalinnan laatimaa ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti.

Vuosiraportti on tämän tiedotteen liitteenä pdf-tiedostona ja tilinpäätös XHTML-tiedostona.

Pihlajalinna Oyj

Lisätiedot:
Tarja Rantala, talous- ja rahoitusjohtaja, 040 774 9290, tarja.rantala@pihlajalinna.fi
Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, 040 588 5343, tuula.lehto@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista. Konsernilla on kattavat ja laadukkaat lääkärikeskus- ja sairaalapalvelut sekä työterveys- ja vakuutusyhteistyöpalvelut. Lisäksi Pihlajalinna tarjoaa hyvinvointialueille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyössä taataan vaikuttavat palvelut kansalaisille. Pihlajalinnalla työskentelee noin 7 000 työntekijää ja 2 200 ammatinharjoittajaa. Vuonna 2023 Pihlajalinnan liikevaihto oli 720 miljoonaa euroa. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää
www.pihlajalinna.fi.