Pihlajalinna on sopinut Seppälääkärit Oy:n ja Seppämagneetti Oy:n koko osakekantojen ostosta

Pihlajalinna Oyj                  Lehdistötiedote                   8.7.2022 klo 13.30

Pihlajalinna Oyj:n tytäryhtiö Pihlajalinna Terveys Oy on sopinut ostavansa Jyväskylässä toimivien Seppälääkärit Oy:n ja Seppämagneetti Oy:n koko osakekannat nykyisiltä omistajilta.

Pihlajalinna on Suomen johtavia sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajia, joka toimii valtakunnallisesti tarjoten palveluita sekä julkisyhteisöille että yrityksille ja kuluttajille. Pihlajalinna on kotimainen yhteiskuntavastuullinen toimija, jonka palvelut tunnetaan hyvästä laadusta ja asiakaslähtöisistä toimintamalleista. Pihlajalinna tuottaa sekä julkisia että yksityisiä työterveyspalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita sekä sosiaali- ja hyvinvointipalveluita. Pihlajalinnalla on kattava valtakunnallinen lääkärikeskus- ja sairaalayksikköjen verkosto, jota tukee monipuoliset ja kehittyvät digitaaliset palvelukanavat.

Seppälääkärit Oy on vuonna 2016 perustettu keskisuomalainen täyden palvelun lääkäriasema, joka sijaitsee Jyväskylän Seppälässä hyvien kulkuyhteyksien varrella. Seppälääkärit tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaista, asiantuntevaa palvelua yli 50 ammattilaisen ja lähes 30 eri erikoisalan kokemuksella. Yhtiön liikevaihto vuonna 2021 oli noin 5,9 miljoonaa euroa. Seppälääkärit tarjoaa kokonaisvaltaista terveyden hoitoa useille eri asiakasryhmille.

Seppämagneetti Oy on vuonna 2019 perustettu täyden palvelun kuvantamiskeskus, jonka palveluihin kuuluvat monipuolisesti erilaiset magneettikuvaukseen, röntgenkuvaukseen sekä ultraäänikuvaukseen liittyvät tutkimukset. Yhtiöllä on palveluksessaan asiantunteva ja kokenut henkilökunta sekä modernit laitteistot. Seppämagneetin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 740 tuhatta euroa.

Seppälääkärit Oy:n ja Seppämagneetti Oy:n osakekantojen kauppaa koskevat kauppakirjat on allekirjoitettu tänään 8.7.2022. Kauppojen voimaantulo on tarkoitus toteuttaa 1.10.2022.

Yrityskaupat vahvistavat Pihlajalinnan toimintaa Jyväskylässä ja luovat hyvän pohjan toiminnan laajentamiselle keskeisellä Jyväskylän alueella.

– On hienoa saada Seppälääkärien ja Seppämagneetin vahva paikallinen asiantuntemus, laadukkaat palvelut ja osaava asiantuntijajoukko osaksi Pihlajalinnaa ja päästä yhdessä kasvattamaan ja kehittämään toimintojamme alueella. Yhteenliittyminen vahvistaa palvelutarjoamaamme sekä markkina-asemaamme Keski-Suomessa ja tarjoaa lisää työskentelymahdollisuuksia eri erikoisalojen ammattilaisille yhdistyneessä kokonaisuudessa. Asiakkaillemme yhteenliittyminen näkyy entisestään vahvistuvana laadukkaana ja vaikuttavana palvelutuotantona sekä kasvavina resursseina alueella. Toivotamme kaikki Seppälääkäreiden ja Seppämagneetin asiantuntijat lämpimästi tervetulleeksi Pihlajalinnaan ja odotamme innolla syksyllä käynnistyvää yhteistyötämme, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen.

– Neljän ja puolen toimintavuoden aikana kasvoimme merkittäväksi alueelliseksi lääkärikeskukseksi.  Pihlajalinna on looginen kumppani suomalaisena toimijana, jonka arvomaailma on jatkumoa omallemme. Uskon, että kaupan myötä nykyiset ja uudet asiakkaamme tulevat löytämään jatkossa entistäkin monipuolisempaa palvelua asemaltamme, toteaa Seppälääkärit Oy:n toimitusjohtaja Heikki Janhunen.

– Sijoitin Seppälääkärit Oy:hyn ja Seppämagneetti Oy:hyn 2019, koska koin niillä olevan potentiaalia merkittävään kasvuun, erityistä asiantuntijuutta toimialallaan ja oikeat arvot. Kun näiden vahvuustekijöiden lisäksi yhtiöiden liiketoimintastrategiaa on yhteistyössä määrätietoisesti kehitetty, yritykset on saatu kasvu-uralle. On hienoa, että kasvu jatkuu nyt osana Pihlajalinnaa, kertoo Seppämagneetti Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jukka Autere.

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Yhteydenotot Pihlajalinnan viestinnän kautta:

Liinu Silomäki, viestintäkoordinaattori, p. 040 356 0834 tai liinu.silomaki@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille, kuten kunnille ja kuntayhtymille, eri puolilla Suomea. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita, työterveyden ja suunterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Konserni tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joiden tarkoituksena on tuottaa julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä laadukkaita palveluita. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.