Pihlajalinna ostaa hämeenlinnalaisen Linnan Klinikan

Pihlajalinna ostaa hämeenlinnalaisen Linnan Klinikka Oy:n koko osakekannan nykyisiltä omistajilta. Kauppa astuu voimaan 2.2.2018. Linnan Klinikasta tulee osa Pihlajalinnan lääkärikeskusketjua.

Linnan Klinikan ostolla Pihlajalinna toteuttaa suunnitelmaansa laajentua valtakunnallisesti ennen sote-uudistuksen alkua. Linnan Klinikan lääkärikeskukset ja sairaala tukevat myös Pihlajalinnan nykyistä toimintaa alueella. Pihlajalinna laajentaa terveyspalvelujen tuotantoa Hattulan kunnassa kevään 2018 aikana.

1958 perustettu Linnan Klinikka on perinteinen ja arvostettu lääkärikeskus ja sairaala Hämeenlinnan keskustassa. Sillä on keskustan lisäksi toimipisteet Lopella ja Hämeenlinnan Tuuloksessa. Linnan Klinikka tarjoaa yleis- ja erikoislääkäreiden vastaanottoja, työterveyshuoltoa, laboratorio-, röntgen- ja magneettitutkimuksia, päiväkirurgisia leikkauksia, polikliinisiä toimenpiteitä ja monipuolisia terapiapalveluita.

”Linnan Klinikka on vahva paikallinen toimija, joka täydentää hienosti Pihlajalinnan toimintaa eteläisessä Suomessa”, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen.

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja, 040 524 7270
Siri Markula, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 040 743 2177

Pihlajalinna on Suomen johtavia yksityisiä sosiaali- ja terveydenhuollon tuottajia. Palvelemme yksityishenkilöitä, yrityksiä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Olemme kotimaisessa omistuksessa ja maksamme kaikki veromme Suomeen.