Pihlajalinna ostaa kuvantamisyritykset Kuopiosta ja Joensuusta

Pihlajalinna Oyj     Lehdistötiedote       6.7.2017 klo 10.45

Pihlajalinna ostaa kuvantamisyritykset Kuopiosta ja Joensuusta

Pihlajalinna Oyj:n tytäryhtiö Pihlajalinna Terveys Oy on ostanut nykyisiltä omistajilta koko kuopiolaisen Sataman Röntgen Oy:n ja joensuulaisen Joen Magneetti Oy:n osakekannan. Ostettavissa yrityksissä on ollut osittain sama omistus ja ne ovat tehneet läheistä toiminnallista yhteistyötä.

Yhtiöt ovat toimineet Kuopiossa ja Joensuussa Pihlajalinnaan kuuluvien ITE-lääkärikeskusten kuvantamispalveluiden tuottajana. Pihlajalinna tavoittelee yritysostoilla Kuopion ja Joensuun lääkärikeskuksiinsa saumatonta hoitoketjua ja aiempaa laajempaa kuvantamisen palveluvalikoimaa.

”Meillä on vahva halu kehittää hoitoketjuamme kokonaisuutena, jotta asiakkaamme saavat sujuvan palvelun ja kuntoutuvat mahdollisimman pian”, sanoo Pihlajalinnan lääkärikeskusten liiketoimintajohtaja Ville Remes. ”Teimme aiemmin strategisen päätöksen vahvistaa omia fysioterapiapalveluitamme. Omat kuvantamispalvelut tuottavat samalla tavalla synergiaetuja sekä asiakkaillemme että Pihlajalinnalle. Jatkossa vahvistamme kuvantamisverkkoamme, ja saamme yrityskaupan myötä myös Kuopion ja Joensuun yksiköistä osaamista tukemaan valtakunnallista kehittämishankettamme.”

Joni Aaltonen, liiketoiminta- ja yrityssuunnittelujohtaja, 040 524 7270
Ville Remes, liiketoimintajohtaja, lääkärikeskukset ja sairaalat, 040 641 8111
Siri Markula, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 040 743 2177, siri.markula@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille ja tarjoaa palveluita lääkärikeskuksissa, terveysasemilla, hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomea. Yhtiö tuottaa Dextra-brändin alla toimivissa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanotto- ja erikoissairaanhoidon palveluita mukaan lukien päivystyspalvelut, monipuoliset kirurgiset palvelut sekä työterveyshuollon ja suun terveydenhoidon palvelut. Pihlajalinna-brändin alla Yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuotantomalleja, joiden tarkoituksena on julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä tuottaa laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.