Pihlajalinna ostaa Terveyspalvelu Verson

Pihlajalinna Oyj     Lehdistötiedote       14.12.2018 klo 16.30

Pihlajalinna ostaa Terveyspalvelu Verson

Pihlajalinna ostaa Terveyspalvelu Verso Oy:n koko osakekannan sen nykyisiltä omistajilta Ylä-Savon SOTE -kuntayhtymältä, YL Kapitalilta ja yrityksen henkilöstöltä. Kauppa tulee voimaan 28.12.2018. Terveyspalvelu Verson 17 toimipistettä Pohjois-Savossa siirtyvät osaksi Pihlajalinnan lääkärikeskusketjua.

Terveyspalvelu Verson ostolla Pihlajalinna laajentaa toimintaansa Pohjois-Savon alueella ja toteuttaa suunnitelmaansa laajentua valtakunnallisesti ennen sote-uudistuksen alkua. Pihlajalinnalla on alueella jo nyt kuusi toimipistettä: täyden palvelun lääkärikeskus-sairaalat Kuopiossa ja Joensuussa sekä lääkäriasemat Leppävirralla, Suonenjoella, Nurmeksessa ja Outokummussa. Lisäksi Pihlajalinna omistaa enemmistön kuopiolaisesta hammasklinikka SavoDentistä.

Työterveyspalvelu Verso on Ylä-Savon Soten perustama työterveyspalveluyhtiö. Yritys toimii 17 paikkakunnalla ja sen asiakkaana on noin 2600 paikallista yritystä, joissa on noin 17 000 työntekijää. Terveyspalvelu Versolla on noin 65 työntekijää. He jatkavat Pihlajalinnan palveluksessa vanhoina työntekijöinä.

”Terveyspalvelu Verson omistajuuden myötä Pihlajalinnan palvelut ovat yhä kattavammin saatavilla koko Pohjois-Savon alueella”, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen. ”Nykyisten työterveysasiakkaiden palvelut laajenevat, sillä heille tulee tarjolle Pihlajalinnan hoitajapuhelinpalvelu, työterveysportaali ja tekoälyavusteinen etälääkäripalvelu sekä laajat lääkärikeskuspalvelut."

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja, 040 524 7270

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.