Pihlajalinna Oyj : Pihlajalinnan Koskiklinikka-kauppa on toteutettu

Pihlajalinna Oyj pörssitiedote 30.12.2015, 10.15

Pihlajalinnan Koskiklinikka-kauppa on toteutettu

Pihlajalinna Oyj tiedotti 9.12.2015, että Pihlajalinna Oyj:n tytäryhtiö Pihlajalinna Terveys on sopinut ostavansa henkilöomistajilta sekä Diacor terveyspalvelut Oy:ltä Tampereen Lääkärikeskus Oy:n (Koskiklinikka) koko osakekannan. Kauppaan sisältyy myös Koskiklinikan omistama 50 prosentin omistusosuus kuvantamispalveluita tuottavasta Röntgentutka Oy:stä. Kauppa on tullut voimaan tänään 30.12.2015.

Yrityskauppa vahvistaa Pihlajalinna-konsernin strategian mukaisesti yhtiön kasvua Suomen johtavaksi sosiaali- ja terveydenhuollon toimijaksi. Koskiklinikka on Tampereen suurin ja hyvin tunnettu yksityinen terveydenhuollon palveluyritys, joka tarjoaa monipuolisia yleis- ja erikoislääkäripalveluita, laboratorio- ja tutkimuspalveluita sekä työterveys- ja yksityissairaalapalveluita. Yrityksen palveluksessa on noin 150 terveydenhuollon ammattilaista ja muuta henkilöstöä sekä noin 250 ammatinharjoittajana toimivaa lääkäriä.  Koskiklinikalla on lääkärikeskus ja sairaala Tampereen Koskikeskuksessa ja neljä pienempää lääkäriasemaa Tampereella, Pirkkalassa ja Jyväskylässä.

Mikko Wirén, toimitusjohtaja, Pihlajalinna Oyj, 050 322 0927

Lähettäjä:

Terhi Kivinen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, Pihlajalinna Oyj, 040 848 4001, terhi.kivinen@pihlajalinna.fi

Nasdaq OMX Helsinki

investors.pihlajalinna-konserni.fi